vineri, 15 ianuarie 2010
Livrări de marfă
Conform prevederilor legale, documentele
fiscale(facturi, avize, chitanţe) sunt valabile numai daca au
completate toate rubricile prevăzute în formular.
În practică unii agenţi economici s-au confruntat cu situaţia în care semnătura
clientului la rubrica „Semnătura de primire” a fost interpretată ca fiind
confirmarea de primire a facturii respective, şi nu a mărfii.
Daca vă aflaţi în situaţia de a protesta în justiţie pentru facturi neîncasate,
va trebui să dovediţi ca posedaţi o creanţă reală (pentru o marfă efectiv
livrată) şi exigibilă (pentru o plată scadentă). Pentru aceasta, semnătura
pe factura nu este suficientă!
Vă sfătuim să întocmiţi pentru fiecare factura un aviz de expediţie sau
un proces-verbal de livrare, pe care clientul să confirme, cu semnătura
şi ştampilă, primirea mărfii,sau sa solicitati clientului o copie
dupa Nota de Intrare Receptie(NIR).