miercuri, 5 ianuarie 2011

Formularul 112 - formularul minune

Pe site-ul ANAF este prezentat, conţinutul Formularului 112 DECLARAŢIA PRIVIND OBLIGAŢIILE DE PLATĂ A CONTRIBUŢIILOR SOCIALE, IMPOZITULUI PE VENIT ŞI EVIDENŢA NOMINALĂ A PERSOANELOR ASIGURATE, ce urmează a fi depus la ghişeele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau la ghişeele acreditate de Ministerul Finanţelor Publice. Formularul va putea fi completat, semnat şi transmis prin mijloace informatice.
Vizitati:
http://www.anaf.mfinante.gov.ro/public/wps/portal/ANAF

■ Proiectul prezintă şi documentul intitulat MACRO-PROCESE DECLARATIE D112, referitor la pregătirea, preluarea (depunerea) şi validarea Declaraţiei D112. Astfel, sunt oferite declarantului două metode de lucru, respectiv:
 1 "Generare Automată" prin programe proprii a fişierului XML - pentru cei care dispun de sisteme informatice pentru gestiunea resurselor umane şi salarizare;
2 "Introducere Date" în programul de asistenţă (furnizat de MFP) - metodă recomandată celor care nu dispun de sisteme informatice şi au până la 50 de angajaţi (peste 80%).

Model de declaratie 112 . Noul formular nu este complicat deloc, el cuprinde trei anexe, doua pentru anagajator si una pentru asigurat.

Termen de depunere declaratia 112 - Lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datorează impozitul pe venit şi contribuţiile sociale.

Pana la 1 iulie 2011 se depune:
- la ghiseu , situatie in care trebuie sa aveti anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii trebuie puse pe discheta, CD sau stick.
- online pe portalul e-Romania

model formular 112 download, descarca de pe site anaf decl 112 in format pdf:
static.anaf.ro/static/10/Anaf/declunica/Declaratiaunica.htm

Situaţiile financiare anuale şi documentele anexate acestora,2011

De la data de 1 ianuarie 2011, situaţiile financiare anuale şi documentele anexate acestora, prevăzute la art. 185 din Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, modificată şi completată potrivit ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.90/2010, se depun numai la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.

In 29 septembrie 2010, Executivul dădea o ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea Legii societăţilor comerciale. O.U.G.nr.90/2010, publicată în M.Of.nr.674 din 4 octombrie 2010, prevedea, alături de unele măsuri privind organizarea şi funcţionarea societăţilor comerciale, şi obligaţia potrivit căreia, de la 1 ianuarie 2011, situaţiile financiare şi documentele anexate acestora urmează să fie depuse numai la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.

Actele si documentele la care se face referire sunt prevăzute în art.185 din Legea societăţilor comerciale, articol modificat prin această ordonanţă de urgenţă. Articolul în cauză astfel modificat, prevede următoarele:

● Consiliul de administraţie, respectiv directoratul, este obligat să depună la unităţile teritoriale ale MFP, în format hârtie şi în format electronic sau numai în formă electronică, având ataşată o semnătură electronică extinsă, situaţiile financiare anuale, raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, după caz.

● Consiliul de administraţie, respectiv directoratul societăţii-mamă, este obligat să depună la unităţile teritoriale ale MFP copii ale situaţiilor financiare anuale consolidate.

● În vederea efectuării publicităţii legale, Ministerul Finanţelor Publice transmite, electronic, la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului copii de pe următoarele acte, în formă electronică: situaţiile financiare anuale şi, după caz, situaţiile financiare anuale consolidate, raportul şi, după caz, raportul consolidat al consiliului de administraţie, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum şi indicatorii economico-financiari necesari efectuării publicităţii legale. Publicitatea legală se realizează prin menţionarea în registrul comerţului a depunerii situaţiilor financiare anuale, însoţite de raportul consiliului de administraţie, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum şi prin publicarea indicatorilor economico-financiari extraşi din acestea.

● Societăţile comerciale care au o cifră anuală de afaceri de peste 10 milioane lei au obligaţia de a publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, un anunţ prin care se confirmă depunerea situaţiilor financiare anuale, a raportului lor, raportului cenzorilor sau a raportului auditorilor financiari, după caz. Pentru societăţile comerciale a căror cifră anuală de afaceri nu depăşeşte 10 milioane lei, anunţul va fi publicat, pentru acces gratuit, pe pagina de internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.