luni, 19 octombrie 2009

Cumparari de mijloace fixe in rate.

Înregistrari contabile efectuate de cumparator: a) înregistrarea facturii furnizorului: %, = 404 „Furnizori de imobilizari” - valoarea totala a facturii 2xx - valoarea mijlocului fix 4426 „TVA deductibila” - taxa deductibila aferenta mijlocului fix 471 „Cheltuieli înregistrate în avans” - dobânda de platit aferenta ratelor 4426 „TVA deductibila” - taxa deductibila aferenta dobânzii b) înregistrarea achitarii avansului: 404 „Furnizori de imobilizari” = 5121 „Conturi la banci - valoarea avansului platit, în lei” inclusiv taxa deductibila c) înregistrarea achitarii ratei si a dobânzii aferente: 404 „Furnizori de imobilizari” = 5121 „Conturi la banci - valoarea ratei si a dobânzii în lei” d) includerea pe cheltuieli a dobânzii platite: 666 „Cheltuieli privind = 471 „Cheltuieli înregistrate - valoarea dobânzii dobânzile” în avans” Documentele financiar-contabile utilizate în acest caz sunt factura si contractul de vânzare – cumparare. Contractul de vânzare – cumparare trebuie sa cuprinda minim urmatoarele elemente: 1.partile contractului; 2.descrierea exacta a bunurilor care fac obiectul contractului de vânzare cu plata în rate; 3.valoarea ratelor si termenele de plata a acestora; 4.valoarea dobânzilor; 5.perioada contractului de vânzare. De asemenea, partile pot conveni precizarea si a altor elemente si clauze contractuale.
.