http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/proiect_OUG16dec2010.pdf
In noul proiect de modificare a Legii Contabilitatii (82/1991) se prevede:
12. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 10 se abrogă.
Si iata aliniatele ale art.10 din actuala Lege 82/1992:
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
Nota personala,conform Proiectului:
1.Contabilitatea nu mai trebuie sa aiba compartiment distinct.
2.Nu mai trebuie condusa de un director economic,contabil-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie
3.Nu este nevoie de studii superioare pentru a conduce evidenta contabila.
(3) Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
Nota personala,conform Proiectului:
Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice,FARA a mai fi nevoie de AUTORIZARE CECAR. Insa, raspunderea revine Administratorului in acest caz!
Dupa aprobarea Proiectului (daca nu apar modificari),orice societate poate sa-si treaca ca activitate "organizarea si conducerea contabilitatii" si sa incheie contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii!
Documente contabile pierdute,distruse sau sustrase.
Din actuala Lege:Art. 26
In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile se vor lua masuri de reconstituire a acestora in termen de maximum 30 de zile de la constatare, potrivit reglementarilor emise in acest scop.
Din Proiect:20. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 26 - În caz de pierdere, sustragere sau distrugere a documentelor contabile, se
vor lua măsuri de reconstituire a acestora, potrivit reglementărilor emise în acest scop, în
termen de maximum 30 de zile de la constatare, iar în caz de forţă majoră în termen de 90
de zile de la constatarea încetării acesteia.”
____________________________________________________
Semnarea Bilantului.
Din Proiect:
28. După alineatul (9) al articolului 28 se introduc trei noi alineate, alin. (10) –(12),
cu următorul cuprins:
„(10) Situaţiile financiare anuale se semnează, de regulă, de către directorul
economic, contabilul şef sau altă persoană desemnată să îndeplinească această funcţie.
Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare.
(11) Situaţiile financiare anuale pot fi semnate, de asemenea, de persoane fizice sau
juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor
Autorizaţi din România.
(12) Prin excepţie de la prevederile alin. (10) şi (11), situaţiile financiare anuale ale
persoanelor juridice care au înregistrat o cifră de afaceri sub plafonul stabilit prin ordin al
ministrului finanţelor publice pot fi semnate de administratorii acestora”.(35.000Euro ?)
_______________________________________
Depunerea Bilantului.
Din Proiect:
33. Articolul 36 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 36 - (1) Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) - (3), depun un exemplar al
situaţiilor financiare anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice...
34. Articolul 37 se modifică şi va avea următorul cuprins:
“Art. 37 - Pentru asigurarea informaţiilor destinate sistemului instituţional al statului,
Ministerul Finanţelor Publice poate solicita persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) – (4) să
depună, în termen de 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv a anului
calendaristic, la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, o raportare contabilă
anuală, al cărei conţinut se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice.”
___________________________________________________________________
Amenzi:
36. Articolul 41 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 41 - Constituie contravenţii la prevederile prezentei legi următoarele fapte, dacă
nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, să fie considerate infracţiuni:
1. deţinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor şi datoriilor, precum şi
efectuarea de operaţiuni economico - financiare, fără să fie înregistrate în contabilitate;
2. nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finanţelor Publice, respectiv de
instituţiile cu atribuţii de reglementare în domeniul contabilităţii prevăzute la art. 4 alin. (3), cu
privire la:
a) aprobarea politicilor şi procedurilor contabile prevăzute de legislaţie;
b) utilizarea şi ţinerea registrelor de contabilitate;
c) întocmirea şi utilizarea documentelor justificative şi contabile pentru toate operaţiunile
efectuate, înregistrarea în contabilitate a acestora în perioada la care se referă, păstrarea şi
arhivarea acestora, precum şi reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse;
d) efectuarea inventarierii;
e) depunerea, în termenul legal, la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, a
situaţiilor financiare anuale şi, după caz, a situaţiilor financiare anuale consolidate precum şi
a raportărilor contabile;
f) întocmirea şi depunerea, la Ministerul Finanţelor Publice şi la unităţile teritoriale ale
acestuia, a raportărilor financiare lunare, a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale ale
instituţiilor publice, potrivit legii;
g) depunerea declaraţiei din care să rezulte că persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) - (3)
nu au desfăşurat activitate, respectiv a înştiinţării prevăzute la art. 27 alin. (3¹) lit. b).
3. prezentarea de situaţii financiare care conţin date eronate sau necorelate, inclusiv
cu privire la identificarea persoanei raportoare;
4. nerespectarea prevederilor referitoare la întocmirea declaraţiilor prevăzute la art. 30
şi 31;
5. nerespectarea prevederilor referitoare la obligaţia membrilor organelor de
administraţie, conducere şi supraveghere de a întocmi şi publica situaţiile financiare anuale;
6. nerespectarea prevederilor referitoare la obligaţia membrilor organelor de
administraţie, conducere şi supraveghere ale societăţii-mamă de a întocmi şi publica situaţiile
financiare anuale consolidate;
7. nerespectarea obligaţiei privind auditarea, conform legii, a situaţiilor financiare
anuale şi a situaţiilor financiare anuale consolidate;
8. nedepunerea, potrivit prezentei legi, a situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor
financiare anuale consolidate;
9. nerespectarea prevederilor cu privire la organizarea şi conducerea contabilităţii
potrivit legii.”
37. Alineatul (1) al articolului 42 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(1) Contravenţiile de la art. 41 se sancţionează cu amendă, după cum urmează:
- cele prevăzute la pct. 1 şi pct. 9, cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei;
- cele prevăzute la pct. 2 lit. a), b) şi c), cu amendă de la 300 lei la 4.000 lei;
- cele prevăzute la pct. 2 lit. f), cu amendă de la 1.000 lei la 3.000 lei;
- cele prevăzute la pct. 2 lit. g) cu amendă, de la 100 lei la 200 lei;
- cea prevăzută la pct. 3, cu amendă de la 200 lei la 1000 lei;
- cele prevăzute la pct. 2 lit. d), pct. 4 şi pct. 5, cu amendă de la 400 lei la 5.000 lei;
- cea prevăzută la pct. 6, cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei;
- cea prevăzută la pct. 7, cu amendă de la 30.000 lei la 40.000 lei;
- cea prevăzută la pct. 8, cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei;
- cea prevăzută la pct. 2 lit. e), dacă perioada de întârziere este cuprinsă între 1 şi 15
zile lucrătoare, cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei, dacă perioada de întârziere este
cuprinsă între 16 şi 30 de zile lucrătoare, cu amendă de la 1.000 lei la 3.000 lei, dacă
perioada de întârziere depăşeşte 30 de zile lucrătoare, cu amendă de la 1.500 lei la 4.500
lei.
_____________________________________________________________
În tot cuprinsul Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, denumirea
"Ministerul Economiei şi Finanţelor" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Finanţelor
Publice", iar sintagmele „auditor financiar” şi „audit financiar” se înlocuiesc cu sintagmele
„auditor statutar” şi „audit statutar”.
marți, 18 ianuarie 2011
Venituri din activitati independente si achitarea contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate
Potrivit prevederilor art.257 alin.(1) şi alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, persoana asigurată are obligaţia plăţii unei contribuţii băneşti lunare pentru asigurările de sănătate, sub forma unei cote stabilite de lege(5.5%), care se aplică asupra:
a) veniturilor din salarii sau asimilate salariilor care se supun impozitului pe venit;
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfăşoară activităţi independente care se supun impozitului pe venit;
Totodată, alin. (3) din acelaşi act normativ stabileşte că persoanele care realizează în acelaşi timp venituri de natura celor prevăzute la alin. (2) lit. a) - d) şi f), contribuţia se calculează asupra tuturor acestor venituri.
Ca urmare, se datorează contribuţia de asigurări de sănătate atât pentru veniturile salariale, cât şi pentru veniturile obţinute din activitatea independentă desfăşurată.
Mai precizăm că, potrivit prevederilor art.257 alin.(5) şi alin.(7) din Legea nr.95/2006, contribuţia de asigurări de sănătate aferentă veniturilor din activităţi independente se plăteşte trimestrial de către persoana asigurată.
Baza legala:Legea nr 95 / 2006 articolul 257 alin.(1) şi alin.(2)
a) veniturilor din salarii sau asimilate salariilor care se supun impozitului pe venit;
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfăşoară activităţi independente care se supun impozitului pe venit;
Totodată, alin. (3) din acelaşi act normativ stabileşte că persoanele care realizează în acelaşi timp venituri de natura celor prevăzute la alin. (2) lit. a) - d) şi f), contribuţia se calculează asupra tuturor acestor venituri.
Ca urmare, se datorează contribuţia de asigurări de sănătate atât pentru veniturile salariale, cât şi pentru veniturile obţinute din activitatea independentă desfăşurată.
Mai precizăm că, potrivit prevederilor art.257 alin.(5) şi alin.(7) din Legea nr.95/2006, contribuţia de asigurări de sănătate aferentă veniturilor din activităţi independente se plăteşte trimestrial de către persoana asigurată.
Baza legala:Legea nr 95 / 2006 articolul 257 alin.(1) şi alin.(2)
Inregistrarea fiscala a agentilor de marketing persoane fizice.
Potrivit prevederilor art.72 alin.(1) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice persoana sau entitate care este subiect intr-un raport juridic fiscal, se inregistreaza primind un cod de inregistrare fiscala.
La alin.(3) al aceluiasi articol, se mentioneaza ca, in vederea atribuirii codului de identificare fiscala, persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, au obligatia sa depuna declaratie de inregistrare fiscala.
Astfel, contribuabilii respectivi vor completa si depune formularul “070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale”, al carui model si continut a fost aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscala a contribuabililor.
Pe baza declaratiei de inregistrare fiscala, organul fiscal elibereaza certificatul de inregistrare fiscala in termen de 15 zile de la data depunerii declaratiei, si in care se inscrie obligatoriu codul de indentificare fiscala.
De asemenea, in conformitate cu dispozitiile Codului de procedura fiscala, declaratia de inregistrare fiscala trebuie insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta, iar la pct.72.1 lit.a) din normele metodologice date in aplicarea art.75, se mentioneaza actele doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratia de inregistrare fiscala.
Pe de alta parte, potrivit prevederilor art.18 din Legea nr.300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale care desfasoara activitati economice in mod independent, cu modificarile si completarile ulterioare, activitatile economice care fac obiectul legii mai sus-mentionate, sunt cele prevazute in cadrul Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.656/1997, actualizata prin Ordinul presedintelui Institutului National de Statistica nr.601/2002, si a caror desfasurare de catre persoanele fizice autorizate sau asociatii familiale nu necesita autorizare in baza unei legi speciale.
In acest sens, mentionam ca, modificarile aduse atat Legii nr.411/2004 cat si Legii nr.204/2006, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.112/2007, au stabilit, in ce priveste conditiile executarii activitatii de agenti de marketing persoane fizice, ca activitatea acestora, se desfasoara in baza avizelor emise de Comisia de supraveghere a sistemului de pensii private.
Fata de cele de mai sus rezulta ca, incepand cu data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.112/2007, agentii de marketing persoane fizice, vor anexa, in vederea inregistrarii fiscale, decizia de avizare eliberata in conformitate cu prevederile Legii nr.411/2004 sau, dupa caz, a Legii nr.204/2006, acestea fiind reglementari speciale si derogatorii de la dreptul comun in domeniu, reprezentata de Legea nr.300/2004.
La alin.(3) al aceluiasi articol, se mentioneaza ca, in vederea atribuirii codului de identificare fiscala, persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, au obligatia sa depuna declaratie de inregistrare fiscala.
Astfel, contribuabilii respectivi vor completa si depune formularul “070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale”, al carui model si continut a fost aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscala a contribuabililor.
Pe baza declaratiei de inregistrare fiscala, organul fiscal elibereaza certificatul de inregistrare fiscala in termen de 15 zile de la data depunerii declaratiei, si in care se inscrie obligatoriu codul de indentificare fiscala.
De asemenea, in conformitate cu dispozitiile Codului de procedura fiscala, declaratia de inregistrare fiscala trebuie insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta, iar la pct.72.1 lit.a) din normele metodologice date in aplicarea art.75, se mentioneaza actele doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratia de inregistrare fiscala.
Pe de alta parte, potrivit prevederilor art.18 din Legea nr.300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale care desfasoara activitati economice in mod independent, cu modificarile si completarile ulterioare, activitatile economice care fac obiectul legii mai sus-mentionate, sunt cele prevazute in cadrul Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.656/1997, actualizata prin Ordinul presedintelui Institutului National de Statistica nr.601/2002, si a caror desfasurare de catre persoanele fizice autorizate sau asociatii familiale nu necesita autorizare in baza unei legi speciale.
In acest sens, mentionam ca, modificarile aduse atat Legii nr.411/2004 cat si Legii nr.204/2006, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.112/2007, au stabilit, in ce priveste conditiile executarii activitatii de agenti de marketing persoane fizice, ca activitatea acestora, se desfasoara in baza avizelor emise de Comisia de supraveghere a sistemului de pensii private.
Fata de cele de mai sus rezulta ca, incepand cu data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.112/2007, agentii de marketing persoane fizice, vor anexa, in vederea inregistrarii fiscale, decizia de avizare eliberata in conformitate cu prevederile Legii nr.411/2004 sau, dupa caz, a Legii nr.204/2006, acestea fiind reglementari speciale si derogatorii de la dreptul comun in domeniu, reprezentata de Legea nr.300/2004.
Codul fiscal atribuit punctului de lucru daca numarul de angajati este mai mic de 5
Conform art. 77 alin. (1) si (2) din O.G. nr.92/2003 Republicata, privind Codul de procedura fiscala, intrucat nu mai sunt indeplinite conditiile de inregistrare fiscala (respectiv diminuarea numarului de salariati sub limita, prevazuta in Legea 273/2006 cu modificarile si completarile ulterioare) contribuabilul are obligatia de a preda organelor fiscale, in vederea anularii, certificatul de inregistrare fiscala, odata cu depunerea declaratiei de mentiuni.
Baza legala:Ordonanta guvernului nr 92 / 2003 articolul 77 al. 1 si al. 2
Ordinul ministrului finantelor publice nr 262 / 2007 cu modificările şi completările ulterioare, articolul 1 Anexa 1 şi 2
Baza legala:Ordonanta guvernului nr 92 / 2003 articolul 77 al. 1 si al. 2
Ordinul ministrului finantelor publice nr 262 / 2007 cu modificările şi completările ulterioare, articolul 1 Anexa 1 şi 2
Inactivitate temporara si declaratiile fiscale
In conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr.864/2005 pentru aprobarea Procedurii privind regimul de declarare derogatoriu, in caz de inactivitate temporara, pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi depunerea declaratiilor fiscale poate fi facuta conform unui regim de declarare derogatoriu.
Regimul de declarare derogatoriu se solicita de platitorii de impozite si taxe la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al acestora, prin depunerea unei cereri.
Astfel, aveati posibilitatea ca, in momentul incetarii activitatii, sa beneficiati de regimul de declarare derogatoriu, in cazul in care erau indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a)sa nu figurati, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general consolidat;
b)sa nu desfasurati nici un fel de activitate;
c)sa nu obtineti venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale;
d)sa nu dispuneti de personal angajat si sa nu platiti venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
e)sa nu aveti in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor,
f)sa nu fie in curs de derulare un control fiscal.
Avand in vedere cele de mai sus, in situatia in care, nu ati solicitat regim derogatoriu pentru perioada de inactivitate, aveti obligatia de a depune declaratiile fiscale pentru obligatiile inscrise in vectorul fiscal, la termenele prevazute de lege.
Baza legala: Ordinul ministrului finantelor publice nr 864 pe anul 2005 articolul 1
In cazul suspendarii activitatii.
In conditiile suspendarii activitatii societatii se poate aplica regimul de declarare derogatoriu reglementat prin O.M.F.P. nr.. 864/2005 pentru aprobarea Procedurii privind regimul de declarare derogatoriu, publicat in M.O. nr. 593/08.07.2005. Conform acestui act normativ, in caz de inactivitate temporara pentru o perioada mai mare de 12 luni dar nu mai mult de 3 ani consecutivi, depunerea declaratiilor fiscale poate fi facuta conform unui regim de declarare derogatoriu, regim aprobat de catre organul fiscal.
Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii:
a) formular 100-Declaratia privind obligatiile la bugetul general consolidat;
b) formular 300-Decont de TVA;
c) formular 101-Declaratia privind impozitul pe profit;
d) formular 120-Decontul privind accizele;
e) formular 130-Decontul privind impozitul la titeiul si gazele naturale din productia interna.
Pe perioada aplicarii regimului derogatoriu, contribuabilii nu au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai sus, cu exceptia celor de la punctele c),d) si e), daca acest regim de declarare incepe sau se sfarseste in cursul anului fiscal.
Baza legala:Ordonanta guvernului nr 92 pe anul 2003 articolul 81
Ordinul ministrului finantelor publice nr 864 pe anul 2005 articolul anexa 1
In cazul obligatiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la plata impozitului pe venit, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale, in functie de necesitatea administrarii obligatiilor fiscale.
Baza legala:Ordinul ministrului finantelor publice nr 1221 / 2009 articolul Anexa 1
Ordonanta guvernului nr 92 / 2003 articolul 81 alin.(4)
Regimul de declarare derogatoriu se solicita de platitorii de impozite si taxe la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al acestora, prin depunerea unei cereri.
Astfel, aveati posibilitatea ca, in momentul incetarii activitatii, sa beneficiati de regimul de declarare derogatoriu, in cazul in care erau indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a)sa nu figurati, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general consolidat;
b)sa nu desfasurati nici un fel de activitate;
c)sa nu obtineti venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale;
d)sa nu dispuneti de personal angajat si sa nu platiti venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
e)sa nu aveti in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor,
f)sa nu fie in curs de derulare un control fiscal.
Avand in vedere cele de mai sus, in situatia in care, nu ati solicitat regim derogatoriu pentru perioada de inactivitate, aveti obligatia de a depune declaratiile fiscale pentru obligatiile inscrise in vectorul fiscal, la termenele prevazute de lege.
Baza legala: Ordinul ministrului finantelor publice nr 864 pe anul 2005 articolul 1
In cazul suspendarii activitatii.
In conditiile suspendarii activitatii societatii se poate aplica regimul de declarare derogatoriu reglementat prin O.M.F.P. nr.. 864/2005 pentru aprobarea Procedurii privind regimul de declarare derogatoriu, publicat in M.O. nr. 593/08.07.2005. Conform acestui act normativ, in caz de inactivitate temporara pentru o perioada mai mare de 12 luni dar nu mai mult de 3 ani consecutivi, depunerea declaratiilor fiscale poate fi facuta conform unui regim de declarare derogatoriu, regim aprobat de catre organul fiscal.
Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii:
a) formular 100-Declaratia privind obligatiile la bugetul general consolidat;
b) formular 300-Decont de TVA;
c) formular 101-Declaratia privind impozitul pe profit;
d) formular 120-Decontul privind accizele;
e) formular 130-Decontul privind impozitul la titeiul si gazele naturale din productia interna.
Pe perioada aplicarii regimului derogatoriu, contribuabilii nu au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai sus, cu exceptia celor de la punctele c),d) si e), daca acest regim de declarare incepe sau se sfarseste in cursul anului fiscal.
Baza legala:Ordonanta guvernului nr 92 pe anul 2003 articolul 81
Ordinul ministrului finantelor publice nr 864 pe anul 2005 articolul anexa 1
In cazul obligatiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la plata impozitului pe venit, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale, in functie de necesitatea administrarii obligatiilor fiscale.
Baza legala:Ordinul ministrului finantelor publice nr 1221 / 2009 articolul Anexa 1
Ordonanta guvernului nr 92 / 2003 articolul 81 alin.(4)
Pretul benzinei
- acciza este de 467 EUR / tona
- taxa de drum este de 125 EUR / tona
- taxa de solidaritate (cate un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului creat in urma falimentului Bancorex), adica 10 EUR / tona
Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona.
Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina: 370+467+125+10=972 EUR / tona (taxe si accize)
Se adauga TVA de 24 %, adica 233.28 EUR
Totalul este de 1205.28 EUR / tona
Un litru de benzina este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
Producatorul incaseaza 370 EUR / tona(30.70%)
Statul incaseaza 835.28 EUR / tona(69.30%)
______________________________________________
Oservati,acoperirea prejudiciului la Bancorex se face din consum si nu de la persoanele fizice si juridice ce au credite in dolari USA si neachitate !Se cunosc persoane sus puse din Politia Romana si aparatul ideologic al fostului PCR ce au accesat credite cu dobanda preferentiala si nu le-au mai achitat!Prin metoda "MEBO" si cu aceste credite s-au facut "oameni de afaceri".Copiii lor ne scuipa semine in cap dintr-un Ferari.Bravos natiune!
- taxa de drum este de 125 EUR / tona
- taxa de solidaritate (cate un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului creat in urma falimentului Bancorex), adica 10 EUR / tona
Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona.
Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina: 370+467+125+10=972 EUR / tona (taxe si accize)
Se adauga TVA de 24 %, adica 233.28 EUR
Totalul este de 1205.28 EUR / tona
Un litru de benzina este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
Producatorul incaseaza 370 EUR / tona(30.70%)
Statul incaseaza 835.28 EUR / tona(69.30%)
______________________________________________
Oservati,acoperirea prejudiciului la Bancorex se face din consum si nu de la persoanele fizice si juridice ce au credite in dolari USA si neachitate !Se cunosc persoane sus puse din Politia Romana si aparatul ideologic al fostului PCR ce au accesat credite cu dobanda preferentiala si nu le-au mai achitat!Prin metoda "MEBO" si cu aceste credite s-au facut "oameni de afaceri".Copiii lor ne scuipa semine in cap dintr-un Ferari.Bravos natiune!
Abonați-vă la:
Postări (Atom)