marți, 29 septembrie 2009

O convorbire cu banca in viitorul...nu prea indepartat.

Clientul - Alo, buna ziua, doresc sa stiu cati bani mai am in cont. Telefonista - Multumim ca ati sunat la banca noastra. Puteti sa-mi dati numarul dvs. de identitate (Id-ul ), domnule ? Clientul -- Numarul meu de identitate nationala... da, un moment. 216025800458 Telefonista - Multumesc, dle X. Vad ca locuiti la Bucuresti ,bul Iuliu Maniu 7 si aveti tel. 0314067897. Telefonul dvs. de la serviciu la Coca Cola HBC este 07452302 iar numarul de celular este 07662566. Adresa de e-mail este xson123@home.net. Corect? Clientul - Mmda.. Da' de unde aveti toate informatiile mele? Telefonista - Suntem legati, ca orice banca, de ANSPDCP . Clientul -- ANSPDCP, ce dracovenie mai este si asta? Telefonista - Suntem legati electronic de ANSPDCP, nici eu nu stiu ce este domnule. Clientul -- (oftand) Asta e. Vreau sa doresc sa stiu cati bani mai am in cont. Telefonista - Nu cred ca va pot ajuta , domnule. Clientul - Cum adica? Este vreo problema pentru ca doresc sa stiu cati bani mai am in cont? Telefonista - Domnule, analizele dvs. medicale arata ca aveti tensiunea arteriala crescuta si un colesterol destul de mare. Conform dosarului medical 56891, compania de asigurari unde aveti polita de asigurare 65427 nu va permite sa va enervati... Clientul - Ceee ? Si atunci ce sa fac? nervos... Telefonista - Ati putea incerca mai tarziu sa veniti personal la noi pentru a plati o datorie de 50 lei provenita din comision de administare cont si a ridica extrasul. Clientul - Ce va face sa credeti ca o sa-mi placa sa vin pana acolo? Telefonista - Ei bine, vad aici pe monitor ca saptamana trecuta ati fost la biblioteca municipala si din fisa 75241 rezulta ca si ati solicitat o carte despre modul de a fi calm ... si... Clientul - Bine, bine. Da-mi atunci pe seful tau...ma enervez si... Telefonista - Da, dumneavoastra aveti sotie si patru copii, iar acestia au in grija si doi caini...si sunteti nervos...vad ca aveti un dosar la spitalul de boli nervoase nr 1254/01.06....dr.Pandelescu Gabriel.... Clientul - am si card...(strigand in casa) nevasta, adu-mi te rog credit cardul! Telefonista - Imi pare rau domnule, dar trebuie sa platiti comisioanul de administrare cont in cash. Credit cardul dvs. este blocat pentru depasirea limitei. Clientul - Dau o fuga la o masina ATM si voi scoate niste bani... Telefonista - Imi pare rau domnule, dar nici asta nu va fi posibil. Vad aici ca nu aveti nici un ban in contul cardului dvs. Clientul - Da , bine, n-are nimic. Gasesc eu niste bani in casa sa ajunga pentru comision. Telefonista - De la ANAF rezulta din Fisa Fiscala inregistrata cu nr.5896321/15.02X,ca veniturile Dv-stra nu va permite sa faceti economii... Clientul-...(fara cuvinte) Telefonista - Sunteti putin in intarziere, as zice cam 45 de minute sa fiti la noi. Daca va grabiti, puteti veni dvs. pana aici sa ridicati personal extrasul, dupa ce faceti rost de bani cu imprumut, cu motocicleta,totusi nu este putin mai jenant sa va carati pe motocicleta? Clientul - Da de unde stii ca merg cu motocicleta? Telefonista - Pai scrie aici la informatii despre vehicol. Ati avut o masina care vi-a fost luata de compania de imprumut pentru ca nu ati platit la timp. Alaturi scrie ca motocicleta dvs. este cu plata la zi si in plus i-ati umplut aseara rezervorul cu benzina de la benzinaria din Iuliu Maniu 7. Clientul -- f...-ti m... Telefonista - V-as sfatui sa fiti atent cu vocabularul ca sa nu o patiti din nou,la noi orice convorbire se inregistreaza. Vad ca ati fost arestat pentru ca ati injurat un politist, apoi judecatorul cu care v-ati certat v-a dat 90 zile de puscarie. Vad ca de-abia v-ati intors in societate de cateva zile si asta este prima data cand solicitati sa aflati cati bani aveti in cont... Clientul -- ... (fara cuvinte) Telefonista - Mai doriti altceva, domnule? Clientul - Da, as dori sa stiu cu cine am stat de vorba.... Telefonista - Imi pare rau, dar trebuia sa stiti ca nu aveti dreptul de la ANSPDCP sa detineti date personale....va rog ,nu ridicati tonul,aveti grija cu inceputul de diabet...ieri ati facut analize la pozitia 2589 din Registrul de evidenta...clic,se aude un ...ecou... Nota:*orice persoana are dreptul de a se opune, pentru motive legitime, la prelucrarea datelor ce o privesc. Acest drept de opozitie poate fi exclus pentru anumite prelucrari prevazute de lege (de ex.: prelucrari efectuate de serviciile financiare si fiscale, de politie, justitie, securitate sociala). Orice persoana are, de asemenea, dreptul de a se opune, in mod gratuit si fara nici o justificare, la prelucrarile datelor sale personale.( Legea nr. 677/2001)

2 cuvinte despre planul de conturi banci

Planul de conturi al societăţilor bancare cuprinde 8 clase simbolizate cu câte o cifră. Clasa 1 – Operaţii de trezorerie şi operaţii interbancare Clasa 2 – Operaţii cu clientela Clasa 3 – Operaţiuni cu titluri şi operaţiuni diverse Clasa 4 – Valori imobilizate Clasa 5 – Capitaluri proprii, asimilate şi provizioane Clasa 6 – Cheltuieli Clasa 7 – Venituri Clasa 9 – Operaţiuni în afara bilanţului **Conturile ce se termina sau au in configuratie cifra 9 sunt contrare clasei din care fac parte. În sistemul bancar se poate vorbi atât de contul contabil, cât şi de contul bancar. Acest cont bancar apare în urma relaţiei pe care banca o are cu clientela şi se referă la atragerea disponibilităţilor (atragerea de depozite) şi acordarea de credite. În funcţie de performanţele sistemului informatic deţinut de fiecare bancă, dimensiunea contului bancar poate fi: - foarte mică (de câteva cifre); - foarte mare (peste 20 de cifre). Exemplu de cont bancar: 2511024RON 1/4. Acesta se citeşte astfel: - contul curent contabil 2511 (2= operatii cu clientela) -al clientului nr. 4, care este persoană fizică şi are deschis contul în lei la Sucursala Bucureşti -sector 2, acest client având -contul bancar nr.1/4. Modul general de constituire a unui cont bancar trebuie să ţină seama de: - contul contabil căruia îi este ataşat; - sucursala care a deschis contul prin care va opera clientul; - clientul este persoană fizică sau juridică, rezident sau nerezident; - valuta în care se deschide contul; - codul clientului; - referinţa înlocuieşte alocarea unui nou cod pentru clientul care doreşte să aibă mai multe conturi curente de depozite. Băncile sunt obligate să organizeze şi să ţină contabilitate. Aceasta trebuie să reflecte în expresie bănească; - disponibilităţile băneşti şi depozitele băneşti, - bunurile mobile şi imobile, - titlurile de valoare, - drepturile şi obligaţiile, - mişcările şi modificările intervenite în urma operaţiunilor patrimoniale efectuate, - cheltuielile, veniturile şi rezultatele obţinute. Contabilitatea bancară este reglementată prin lege, ca şi planul de conturi al acesteia şi prezintă anumite particularităţi. In activitatea bancară fiecare operaţiune bancară se traduce printr-o operaţiune contabilă care se înregistrează la locul producerii ei; Conturile ce se termina cu cifra 9 sunt PROVIZIOANE Conturile ce se termina cu cifra 8 sunt CREDITE RESTANTE SAU INDOIELNICE Conturile ce se termina cu cifra 7 sunt DOBANZI(de incasat sau de primit) Elementele de pasiv tin cont si de natura juridica a continutului conturilor Elementele de activ tin cont de natura economica a continutului conturilor