sâmbătă, 24 octombrie 2009
Chetuieli de Protocol
OPERATIUNI SPECIFICE CHELTUIELILOR DE PROTOCOL
Interpretare fiscala
1. din punct de vedere al impozitului pe profit
Conform prevederilor art. 21 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, cheltuielile de protocol sunt deductibile "in limita unei cote de 2% aplicata asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decat cheltuielile de protocol si cheltuielile cu impozitul pe profit."
Potrivit punctului 33 din normele de aplicare a Codului fiscal, "baza de calcul la care se aplica cota de 2% o reprezinta diferenta dintre totalul veniturilor si cheltuielile inregistrate conform reglementarilor contabile, la care se efectueaza ajustarile fiscale. Astfel, din cheltuielile totale se scad cheltuielile cu impozitul pe profit curent si amanat, cheltuielile de protocol, cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile, iar din totalul veniturilor se scad veniturile neimpozabile".
Mentionam ca nu orice fel de cheltuiala poate fi asimilata unei cheltuieli de protocol ci, in conformitate cu punctul 39 din Normele de aplicare al art. 48 alin. (5) din Codul fiscal, cheltuielile de protocol sunt "cheltuielile ocazionate de acordarea unor cadouri, tratatii si mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii".
Formula de determinare a bazei de calcul protocol poate fi:
A
Baza de calcul = (Total venituri - Venituri neimpozabile) - (Total cheltuieli - cheltuieli cu impozitul pe profit curent si amanat - cheltuieli de protocol - cheltuieli aferente veniturilor neimpozabile) sau
B
Baza de calcul = Total venituri - Venituri neimpozabile - Total cheltuieli + cheltuieli cu impozitul pe profit curent si amanat + cheltuieli de protocol + cheltuieli aferente veniturilor neimpozabile.
2. Cheltuielile de protocol din punctul de vedere al TVA
Potrivit art. 128 alin. (8) lit. f) din Codul fiscal, nu constituie livrare de bunuri, in sensul alin. (1) [este considerata livrare de bunuri transferul dreptului de a dispune de bunuri ca si un proprietar], "acordarea de bunuri de mica valoare, in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol/reprezentare, precum si alte destinatii prevazute de lege, in conditiile stabilite prin norme ".
Totusi, conform punctului 6. alin. (11) lit. a) din Norme de aplicare a art. 128 alin. 8 lit. f) din Codul fiscal, "bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare nu sunt considerate livrari de bunuri, daca valoarea totala a bunurilor acordate gratuit in cursul unui an calendaristic este sub plafonul in care aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, astfel cum este stabilit la titlul II al Codului fiscal".
Asa cum se prevede la punctul 6 alin. (12) incadrarea in limitele prevazute mai sus (adica de 2%) "se determina pe baza datelor raportate prin situatiile financiare anuale. [...]. Depasirea plafoanelor constituie livrare de bunuri si se colecteaza taxa, daca s-a exercitat dreptul de deducere a taxei aferente achizitiilor care depasesc plafoanele".
La intocmirea bilantului, pe baza acestuia, se verifica daca suma reprezentand protocolul a depasit 2% din baza mentionata. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 155. alin. (2) din Codul fiscal, potrivit caruia "persoana inregistrata conform art. 153 trebuie sa autofactureze, in termenul prevazut la alin. (1) , fiecare livrare de bunuri sau prestare de servicii catre sine".
Termenul prevazut la art. 155. alin. (1) din Codul fiscal este "[...] cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, cu exceptia in care facture a fost deja emisa". De asemenea, daca tinem cont de aspectele mentionate la pct. 6 alin (12) din Normele metodologice referitoare la art.128 alin. (8) lit. f), si anume "taxa colectata aferenta depasirii se calculeaza si se include in decontul intocmit pentru perioada fiscala in care persoana impozabila a depus sau trebuie sa depuna situatiile financiare anuale", rezulta ca autofactura se intocmeste in luna in care se depun situatiile financiare, dar nu mai tarziu de data la care entitatea este obligata sa depuna situatiile financiare anuale.
Din coroborarea prevederilor punctului 70. alin. (1) si alin. (3) din normele referitoare la art. 155. alin. (2) din Codul fiscal, in situatia depasirii plafoanelor stabilite la pct. 6 alin. (11) pentru operatiunile prevazute la art. 128 alin. (8) lit. f), respectiv acordarea de bunuri, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de protocol, in mod gratuit si art. 129 alin. (5) lit. a), respectiv utilizarea bunurilor rezultate din activitatea economica a persoanei impozabile, ca parte a unei prestari de servicii efectuata in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, protocol, auto-factura pentru livrari de bunuri sau prestari servicii catre sine trebuie emisa numai daca operatiunile in cauza sunt taxabile si numai in scopul taxei cu respectarea elementelor minimale de facturare.
De asemenea, potrivit punctului 70. alin. (2) din normele referitoare la art. 155. alin. (2) din Codul fiscal, precizam ca "informatiile din factura emisa prin autofacturare se inscriu in jurnalele pentru vanzari si sunt preluate ca taxa colectata in decontul de taxa prevazut la art. 156², din Codul fiscal, ca taxa colectata".
Mentionam ca, in conformitate cu prevederile art 145 alin. 7 lit b) din Codul fiscal, nu poate fi dedusa taxa pe valoarea adaugata pentru bauturile alcoolice si produsele din tutun destinate actiunilor de protocol.
La intocmirea bilantului presupunem urmatoarele situatii:
a) Cheltuiala de protocol se incadreaza in totalitate in limita de 2%.
In acest caz, taxa pe valoarea adaugata dedusa initial va fi in totalitate deductibila si nu se va mai efectua nicio regularizare.
b) Cheltuiala de protocol depaseste limita de 2%, prin urmare se va intocmi autofactura pentru depasire plafon protocol, in baza careia se va inregistra:
635 = 4427 Taxa din autofactura
" Cheltuieli cu alte "TVA colectata"
impozite si taxe"
Potrivit art.21 alin. (1) din Codul Fiscal, coroborat cu prevederile punctului 23 lit. (b) din Normele Metodologice, cheltuiala va fi nedeductibila la calculul impozitului pe profit, deoarece aceasta a fost generata de TVA aferenta unor bunuri/servicii acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol, peste plafonul in care cheltuielile de protocol sunt deductibile, deci nu sunt in scopul realizarii de venituri impozabile.
Interpretarea contabila
S.C. ABC S.R.L., platitor de impozit pe profit, a efectuat pe parcursul exercitiului financiar 2008, activitati de protocol atat in baza bonurilor fiscale, cat si a facturilor. Pe parcursul anului 2008, au fost inregistrate in contabilitate si autofacturi reprezentand c/val bauturilor alcoolice achizitionate de companie.
a) inregistrare protocol in baza bonurilor fiscale:
623 = 5311
"Cheltuieli privind "Casa in lei"
protocolul"
b) inregistrarea protocol facturi:
% = 401
623 "Furnizori"
"Cheltuieli privind
protocolul"
4426
"TVA deductibila"
c) presupunem o autofacturare bauturi alcoolice, TVA 19%:
635 = 4427
"Cheltuieli privind alte "TVA colectata"
impozite si taxe"
Daca prin aplicarea unei variate de calcul descrise anterior constatam ca a fost depasit plafonul admis, acestea se inregistreaza ca atare.
Modul de determinare a TVA aferenta depasirii:
Conform reglementarilor legale, depasirea plafoanelor deductibile fiscal constituie livrare de bunuri cu plata si se colecteaza taxa, daca s-a exercitat dreptul de deducere a taxei aferente achizitiilor care depasesc plafoanele.
Trebuie sa determinam care este baza impozabila retinuta pentru autofactura de intocmit. Baza nu este egala deoarece a inregistrat in contabilitate cheltuieli de protocol avand la baza atat bonul fiscal, dar, mai ales, factura. Acesta este si motivul pentru care, mai intai, va trebui sa determinam ponderea cheltuielilor de protocol pentru care compania a inregistrat si taxa aferenta.
In final, baza de impozitare se determina prin deducerea cheltuielilor de protocol pentru care s-a autofacturat in cursul exercitiului reprezentand c/val bauturilor alcoolice din cheltuielile nedeductibile taxabile.
In baza autofacturii din data depunerii situatiilor financiare, inregistrarea contabila corespunzatoare este:
635 = 4427
"Cheltuieli privind alte "TVA colectata"
impozitesi taxe"
In concluzie, entitatea va emite autofactura daca sunt indeplinite cumulative urmatoarele conditii:
1) in cursul exercitiului 2008 a efectuat activitati de protocol, pentru care a dedus TVA;
2) are loc depasirea plafoanelor de protocol deductibile fiscal, pentru care compania a dedus TVA si nu l-a colectat in cursul exercitiului.
Pentru o corecta aplicare a reglementarilor legale in materie, va recomandam intocmirea unor situatii din care sa rezulte cuantumul cheltuielilor de protocol pentru care compania a dedus, respectiv colectat TVA, in cursul exercitiului financiar 2008.
Contabilitatea asocierilor in participatie
Contabilitatea asocierilor in participatie se organizeaza si conduce distinct de catre unul dintre coparticipanti conform intelegerilor contractuale dintre parti.
Elementele de natura veniturilor si cheltuielilor determinate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizeaza distinct de catre asociatul desemnat prin contractul de asociere, iar la sfarsitul perioadei de raportare, cheltuielile si veniturile inregistrate pe naturi, se transmit pe baza de decont, procentual in functie de cota de participare, fiecarui asociat in vederea inregistrarii acestora in contabilitatea proprie in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile.
Evidenta asocierii, se organizeaza atat la nivelul asocierii cat si in contabilitatea fiecarui coparticipant cu ajutorul contului 458 “Decontari din operatii in participatii”, analitic distinct pe fiecare coparticipant.
Avand in vedere ca in prezent, prin legislatia contabila nationala, nu este obligatorie prezentarea si raportarea activitatilor de grup, inclusiv cele de asociere, elementele rezultate din astfel de activitati se raporteaza in situatiile financiare astfel:
- veniturile si cheltuielile asocierii in participatie, in cote proportionale la nivelul fiecarui asociat;
- activele si datoriile asocierii, incorporate in situatiile financiare ale asociatului care are obligatia contabilizarii activitatilor din asociere.
In ceea ce priveste imobilizarile puse la dispozitia asocierii, acestea sunt cuprinse in evidenta contabila a celui care le detine in proprietate, urmand ca in evidenta asocierii sa fie evidentiate doar cheltuielile cu amortizarea corespunzatoare.
Actul normativ care reglementeaza Asocierea in Participatie este Codul Fiscal.
La Art. 28 sunt precizari referitoare la impozit pe profit, iar la Art. 154 si Art. 156 sunt precizari referitoare la TVA.
Decontul de TVA se depune de asociatul care conduce contabilitatea asocierii. In decont se inscriu operatiunile din desfasurarea activitatii proprii si operatiunile din asociere. Facurile se emit pe numele societatii care are calitatea de responsabil al asocierii. Jurnalul de vanzari si de cumparari se tine separat pentru operatiunile asocierii de catre societatea responsabila.
Monografie contabila:
Societatile A si B participa la o asociere in participatie, in vederea obtinerii de bunuri, conform contractului de asociere, astfel:
Societatea A - 70% structurat astfel:
aport in natura – mijloc fix in valoare de 24.000 u.m. , durata de amortizare 5 ani.
aport in numerar - 67.000 u.m.
Societatea B – 30%.
aport in natura – mijloc fix 36.000 u.m., durata de amortizare 4 ani
aport in numerar – 3.000 u.m.
In cursul lunii A, au fost inregistrate urmatoarele venituri si cheltuieli din activitatea de asociere:
Veniturile totale obtinute de catre asociere 60.000 u.m, din care:
- venituri din vanzarea marfurilor obtinute - 40.000 u.m
Cheltuielile totale obtinute de catre asociere 50.000 u.m. din care:
- cheltuieli cu materii prime si materiale auxiliare aferente obtinerii bunurilor – 15.000 u.m.
- cheltuieli cu energia si apa 3.000 u.m.
- cheltuieli cu salariile 10.000 u.m.
In cursul lunii A, societatile A si B obtin urmatoarele veniruri si cheltuieli:
Societatea A:
- venituri – 70.000 u.m.
- cheltuieli – 50.000 u.m.
Societatea B:
- venituri – 50.000 u.m
- cheltuieli – 30.000 u.m.
Conform contractului de asociere, contabilitatea este tinuta de catre asociatul A .
1. Organizarea si conducerea contabilitatii la societatea A
Contabilitatea se organizeaza si se conduce pana la nivel de balanta, atat pentru activitatea proprie, cat si pentru contabilitatea asocierii.
Toate obligatiile catre bugetul de stat se inregistreaza si se platesc de catre asociatul care are obligatia organizarii si conducerii contabilitatii asocierii.
1.1. Inregistrarea operatiunilor rezultate din activitatea de asociere in participatie
Inregistrarea aportului in natura:
2133 “Mijloace de transport” = 458 “Decontari din operatii in participatie/A ” 24.000
2133 “Mijloace de transport” = 458 “Decontari din operatii in participatie/B ” 36.000
Inregistrarea aportului in numerar:
5121”Conturi la banci in lei” = 458“Decontari din operatii in participatie/A ” 67.000
5121”Conturi la banci in lei” = 458“Decontari din operatii in participatie/B ” 3.000
Evidentierea veniturilor aferente asocierii:
Inregistrarea veniturilor din vanzarea marfurilor
4111 “Clienti” = % 47.600
707 “Venituri din vanzarea marfurilor” 40.000
4427 “TVA colectata” 7.600
Inregistrarea altor venituri
4111 “Clienti” = % 23.800
708 “Venituri din activitati diverse" 20.000
4427 “TVA colectat” 3.800
Evidentierea cheltuielilor aferente asocierii:
Inregistrarea cheltuielilor cu materialele consumabile
% = 401 “Furnizori” 17.850
602 “Cheltuieli cu materialele consumabile" 15.000
4426 “TVA deductibila” 2.850
Inregistrarea cheltuielilor cu energia electrica:
% = 401 “Furnizori” 3.570
605 “Cheltuieli cu energia si apa” 3.000
4426 “TVA deductibila” 570
Inregistrarea cheltuielilor cu salariile personalului
641 ”Cheltuieli cu = 421 “Personal remuneratii” 10.000
remuneratiile personalului” datorate
Inregistarea contributiei la asigurarile sociale
6451 “Contributia unitatii la = 4311 “Contributia unitatii 2.050
asigurarile sociale” la asigurarile sociale”
Inregistarea contributiei unitatii la fondul de somaj
6452 “Contributia unitatii la = 4371 “Contributia unitatii 250
fondul de somaj” la fondul de somaj”
Inregistrarea comisionului la Camera de Munca
635 “Cheltuieli cu alte impozite,” = 447 “Fonduri speciale - taxe” 75
taxe si varsaminte asimilate si varsaminte asimilate
Inregistrarea contributiei la fondul de accidente:
6451 “Contributia unitatii la = 4311 “Contributia unitatii 50
asigurarile sociale- la asigurarile sociale-
fond de accidente” fond de accidente”
Inregistrarea platii obligatiilor catre bugetul de stat
% = 5121 12.425
421 “Personal remuneratii datorate” 10.000
4311 “Contributia unitatii 2.100
la asigurarile sociale”
4371 “Contributia unitatii la fondul de somaj” 250
447 “ Fonduri speciale – taxe si varsaminte asimilate” 75
Inregistarea amortizarii mijlocului fix adus ca aport de societatea A
6811 “Cheltuieli cu amortizarea” = 281 " Amortizarea mijloacelor fixe " 400
Inregistarea amortizarii mijlocului fix adus ca aport de societatea B
6811 “Cheltuieli cu amortizarea” = 281 " Amortizarea mijloacelor fixe" 750
Inregistrarea altor cheltuieli
% = 5311 "Casa in lei" 21.926
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" 18.425
4426 “TVA deductibila” 3.501
Inregistrarea repartizarii, pe baza de decont, a veniturilor si cheltuielilor din asociere, catre cei doi asociati A si B :
Repartizarea catre asociatul A a veniturilor si cheltuielilor:
a) Repartizarea veniturilor:
% = 458 “Decontari din operatii in participatie” 42.000
707 “Venituri din vanzarea marfurilor” 28.000
708 “Venituri din activitati diverse” 14.000
b) Repartizarea cheltuielilor:
458 “Decontari din operatii = % 35.000
in participati/A ” 602 “Cheltuieli cu materiale” 10.500
605 “Cheltuieli cu energia si apa” 2.100
641 ”Cheltuieli cu remuneratiile 7.000
personalului”
6451 “Contributia unitatii la 1.470
asigurarile sociale”
6452 “Contributia unitatii la 175
fondul de somaj”
635 “Cheltuieli cu alte impozite,” 52
taxe si varsaminte asimilate
6811 “Cheltuieli cu amortizarea” 805
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti” 12.898
Repartizarea catre asociatul B a veniturilor si cheltuielilor
a) Repartizarea veniturilor :
% = 458 “Decontari din operatii in participatie/B ” 18.000
707 “Venituri din vanzarea marfurilor” 12.000
708 “Venituri din activitati diverse” 6.000
b) Repartizarea cheltuielilor
458 “Decontari din operatii = % 15.000
in participati/B " 602“Cheltuieli cu materialele” 4.500
605 “Cheltuieli cu energia si apa” 900
641”Cheltuieli cu remuneratiile 3.000
personalului”
6451 “Contributia unitatii la 630
asigurarile sociale”
6452 “Contributia unitatii la 75
fondul de somaj”
635 “Cheltuieli cu alte impozite,” 22
taxe si varsaminte asimilate
6811 “Cheltuieli cu amortizarea” 345
628 “Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti 5.528
1.2. Inregistrarea operatiunilor aferente activitatii din activitatea proprie
a) Inregistrarea aportului in natura:
458 “Decontari din operatii in participatie/A ” = 2133 “Mijloace fixe” 24.000
b) Inregistrarea aportului in numerar:
458 “Decontari din operatii in participatie/A ” = 5121”Conturi la banci in lei” 67.000
Inregistarea colectarii cheltuielilor si veniturilor societatii A
Inregistrarea colectarii cheltuielilor :
% = 5311 "Casa in lei" 59.500
628 “Alte cheltuieli cu serviciile 50.000
executate de terti”
4426 “TVA colectat” 9.500
Inregistrarea colectarii veniturilor
5311 "Casa in lei" = % 83.300
708 “Venituri din activitati diverse” 70.000
4427 “TVA colectat” 13.300
Inregistrarea preluarii cheltuielilor si veniturilor din asocierea in participatie
Preluarea veniturilor
458 “Decontari din operatii in = % 42.000
participatie/A ” 707 “Venituri din vanzarea marfurilor” 28.000
708 “Venituri din activitati diverse” 14.000
Preluarea cheltuielilor
% = 458 ”Decontari din asociatii in particip./B ” 35.000
602 “Cheltuieli cu materialele” 10.500
605 “Cheltuieli cu energia si apa” 2.100
641 ”Cheltuieli cu remuneratiile 7.000
personalului”
6451 “Contributia unitatii la 1.470
asigurarile sociale”
6452 “Contributia unitatii la 175
fondul de somaj”
635 “Cheltuieli cu alte impozite,” 52
taxe si varsaminte asimilate
6811 “Cheltuieli cu amortizarea” 805
628 “Alte cheltuieli cu serviciile 12.898
executate de terti”
Reflectarea in contabilitate a inchiderii conturilor de venituri si cheltuieli :
Inregistrarea inchiderii conturilor de venituri:
% = 121 “Profit si pierdere” 112.000
707 “Venituri din vanzarea marfurilor” 28.000
708 "Venituri din activitati diverse" 14.000
708 "Venituri din activitati diverse" 70.000
Inregistrarea inchiderii conturilor de cheltuieli
121 “Profit si pierdere” = % 85.000
602 “Cheltuieli cu materiale” 10.500
605 “Cheltuieli cu energia si apa” 2.100
641 ”Cheltuieli cu remuneratiile 7.000
personalului”
6451 “Contributia unitatii la 1.470
asigurarile sociale”
6452 “Contributia unitatii la 175
fondul de somaj”
635 “Cheltuieli cu alte impozite,” 52
taxe si varsaminte asimilate
6811 “Cheltuieli cu amortizarea” 805
628 “Alte cheltuieli cu serviciile 12.898
executate de terti”
628 “Alte cheltuieli cu serviciile 50.000
executate de terti”
Reflectarea in contabilitate a impozitului pe profit datorat de catre societatea A
Venituri totale 112.000 u.m.
din care:
- Venituri totale obtinute din activitatea proprie: 70.000 u.m.
- Venituri totale obtinute din asociere: 42.000 u.m
Cheltuieli totale 85.000 u.m.
din care:
- Cheluieli totale din activitatea proprie: 50.000 u.m
- Cheltuieli totale din asociere 35.000 u.m
Profit brut: 27.000 u.m.
Cota de impozit pe profit: 16%
Impozit pe profit datorat: 4.320 u.m.
691 “Cheltuieli cu impozitul pe profit” = 441 “Impozit pe profit” 4.320
Reflectarea in contabilitate a decontarii impozitului pe profit cu bugetul statului.
441 “Impozit pe profit” = 5121 “Conturi la banci in lei” 4.320
2. Organizarea si conducerea contabilitatii la societatea B
2.1. Inregistrarea operatiunilor aferente activitatii din asocierea in participatie
Inregistrarea aportului in natura:
458 “Decontari din operatii in participatie/B ” = 2133 “Mijloace fixe” 36.000
b) Inregistrarea aportului in numerar:
458 “Decontari din operatii in participatie/B ” = 5121”Conturi la banci in lei” 3.000
Reflectarea in contabilitate a preluarii veniturilor s cheltuielilor din asocierea in participatie:
a) inregistrarea preluarii veniturilor
458 “Decontari din operatii = % 18.000
in participatie/B ” 707 “Venituri din vanzarea marfurilor” 12.000
708 “Venituri din activitati diverse” 6.000
b) inregistrarea preluarii cheltuielilor
% = 458”Decontari din asociatii in particip./B ” 15.000
602 "Cheltuieli cu materii prime” 4.500
605 “Cheltuieli cu energia si apa” 900
641 ”Cheltuieli cu remuneratiile 3.000
personalului”
6451 “Contributia unitatii la asigurarile sociale” 630
6452 “Contributia unitatii la 75
fondul de somaj”
635 “Cheltuieli cu alte impozite,” 22
taxe si varsaminte asimilate
681 “Cheltuieli cu amortizarea” 345
628 “Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti” 5.528
2.2. Inregistrarea operatiunilor aferente activitatii proprii
Reflectarea in contabilitate a veniturilor si cheltuielilor din activitatea proprie
a) I nregistrarea veniturilor :
5311 "Casa in lei" = % 59.500
708 “Venituri din activitati diverse” 50.000
4427 “TVA colectat” 9.500
b) Inregistrarea cheltuielilor
% = 5311 "Casa in lei" 35.700
628 “Alte cheltuieli cu serviciile 30.000
executate de terti”
4426 “TVA deductibila" 5.700
Reflectarea in contabilitate a inchiderii conturilor de venituri si cheltuieli :
Inregistrarea inchiderii conturilor de venituri
% = 121 “Profit si pierdere” 68.000
707 “Venituri din vanzarea marfurilor” 12.000
708 “Venituri din activitati diverse” 6.000
708 “Venituri din activitati diverse” 50.000
Inregistrarea inchiderii conturilor de cheltuieli
121 “Profit si pierdere” = % 45.000
602 “Cheltuieli cu materii prime” 4.500
605 “Cheltuieli cu energia si apa” 900
641 ”Cheltuieli cu remuneratiile 3.000
personalului”
6451 “Contributia unitatii la 630
asigurarile sociale”
6452 “Contributia unitatii la 75
fondul de somaj”
635 “Cheltuieli cu alte impozite,” 22
taxe si varsaminte asimilate
6811 “Cheltuieli cu amortizarea” 345
628 “Alte cheltuieli cu serviciile 5.528
executate de terti”
628 “Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti” 30.000
Reflectarea in contabilitate a impozitului pe profit datorat de catre societatea B
Venituri totale 68.000 u.m.
din care:
- Venituri totale obtinute din activitatea proprie: 50.000 u.m.
- Venituri totale obtinute din asociere: 18.000 u.m
Cheltuieli totale 45.000 u.m.
din care: - Cheluieli totale din activitatea proprie: 30.000 u.m
- Cheltuieli totale din asociere 15.000 u.m
Profit brut: 23.000 u.m.
Cota de impozit pe profit: 16%
Impozit pe profit : 3.680 u.m.
691 “Cheltuieli cu impozitul pe profit” = 441 “Impozit pe profit” 3.680
Reflectarea in contabilitate a decontarii impozitului pe profit cu bugetul statului.
441 “Impozit pe profit” = 5121 “Conturi la banci in lei” 3.680
Abonați-vă la:
Postări (Atom)