sâmbătă, 17 octombrie 2009

Compensarea facturilor intre doua societati

Compensarea creantelor reciproce ale unei societati comerciale romane si ale unei persoane juridice straine nu este sub nici o forma restrictionata prin legislatia in vigoare fiind supusa in masura in care raporturile juridice sunt supuse legii romane dispozitiilor cu caracter general prevazute de art. 1091, 1143 – 1153 Cod civil. De asemenea trebuie subliniat ca nu este necesara utilizarea vreunui model tip de proces verbal de compensare ci, pentru a fi utilizat ca document justificativ in evidentele contabile, poate fi intocmit un inscris bilateral in care sa se consemneze titlurile (contracte, note de comanda, etc.) care au generat obligatiile reciproce si modul in care se face stingerea obligatiilor in urma compensarii. 2. In contabilitate ● se vor stinge obligatiile reciproce, pe baza inscrisului bilateral, prin formula contabila: 401 ”Furnizori” = 4111 ”Clienti” 3. RaportariCompensarile de creante dintre un partener roman si un nerezident sunt reglementate de Norma B.N.R. nr. 26/2006 privind raportarea statistica a datelor pentru elaborarea balantei de plati. Aceste compensari sunt operatiuni nemonetare de natura balantei de plati, care se desfasoara fara transferarea de fonduri, in totalitate sau partial. Compensarea intre 2 persoane juridice romane. Compensarea poate avea loc la nivelul cel mai mic al datoriilor si creantelor reciproce. Persoana juridica initiatoare este persoana juridica care solicita stingerea obligatiilor reciproce prin intermediul actului de compensare, iar persoana juridica destinatara este cea care accepta compensarea unei creante prin datoria sa catre initiator. In lantul de compensare, trebuie emise si primite ordine de compensare, astfel incat persoana juridica initiatoare devine si persoana juridica destinatara. In cadrul Institutului de Management si Informatica din cadrul Ministerului Industriei si Comertului, functioneaza serviciul de compensare care, prin compartimente specializate si pe pe baza informatiilor ce trebuie transmise de persoanele juridice, analizeaza, identifica si prezinta circuitele de compensare, organizeaza sedintele de compensare, emite ordinele de compensare, tine evidenta lor si solutioneaza litigiile Compensarea facturilor cu valori mai mari de 10.000 lei se poate efectua numai cu aprobarea Institutului de Management si Informatica, potrivit procedurii stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/1999 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata si Hotararea Guvernului nr. 685/ pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice.

Definitii

Vezi o tipa superba la o petrecere. Te duci la ea si ii spui: "Sunt un tip TARE si as vrea sa te cunosc". Asta e MARKETING. Vezi o tipa superba la o petrecere. Un prieten se duce la ea si, aratand spre tine, ii spune: "E un tip TARE si vrea sa te cunosca".Asta e ADVERTISING. Vezi un tipa superba la o petrecere. Te duci la ea si ii ceri numarul de telefon. A doua zi o suni si ii spui: "Sunt un tip TARE si as vrea sa te cunosc". Asta e TELEMARKETING. Vezi o tipa superba la o petrecere. Te ridici si iti aranjezi cravata. Te indrepti spre ea si ii torni o bautura. Spui: "Imi dai voie?" si te apleci usor spre ea, lipindu-ti bratul de bratul ei. Apoi o privesti dulce si spui: "Apropos,sunt un tip TARE si as vrea sa te cunosc". Astea e PUBLIC RELATIONS. Vezi o tipa superba la o petrecere.Se ridica, vine la tine si iti spune: "Am auzit ca esti un tip TARE ,as vrea sa te cunosc". Asta e BRAND RECOGNITION. Vezi o tipa superba la o petrecere.O convingi sa mearga acasa cu unul dintre cei mai buni prieteni ai tai. Asta e SALES REPRESENTATIVE. Tipa a ramas singura, si te suna sa mergi la ea acasa. Asta este TECHNICAL SUPPORT. Te indrepti spre o petrecere unde stii ca vor fi niste tipe superbe. Totusi, gandul ca in casele pe langa care treci sunt o multime de alte tipe superbe pe care ai vrea sa le cunosti te innebuneste, asa ca te urci pe cel mai apropiat acoperis si strigi: "-Sunt un tip TARE !". Asta e SPAM.