joi, 2 iulie 2009

Import Extracomunitar.

I.Receptia bunurilor. Receptia bunurilor se efectueaza la data primirii efective a bunurilor in gestiunea firmei dvs. in baza datelor inscrise in declaratia vamala de import intocmita fara a tine cont de faptul ca obligatiile vamale de import au fost sa nu achitate anterior vamuirii marfurilor. Pretul de achizitie este format din: - valoarea inscrisa in factura furnizorului extern; - contravaloarea eventualelor cheltuieli efectuate pe parcurs extern: transport, incarcare, descarcare, manipulare, asigurare, etc.; - taxe vamale; - comisioane vamale. Inregistari in contabilitate: 1.Pe baza ordinului de plata si a extrasului de cont bancar ca documente justificative, se inregistreaza efectuarea platii obligatiilor vamale prin contul 446 cu analitice distincte pentru fiecare tip de obligatie: 446.01 = 5121 (TVA achitata) 446.02 = 5121 (contravaloarea taxelor vamale achitate) 2.Pe baza notei de intrare-receptie intocmita in baza facturii furnizorului extern si a declaratiei vamale de import ca documente justificative, se efectueaza receptia bunurilor importate la cursul valutar inscris in declaratia vamala de import: 371 = 401(valoarea bunurilor facturate de furnizorul extern) 371=446.02 (cotravaloarea taxelor vamale achitate) Pe baza declaratiei vamale de import ca document justificativ se exercita dreptul de deducere achitata in vama: 4426 = 446.01(tva achitata) Referitor la TVA: Chiar daca s-a achitat in vama o suma mai mare, trebuie sa aveti in vedere doar suma de pe declaratia vamala pentru: 1. exercitarea dreptului de deducere, completarea evidentei fiscale (jurnalul de cumparari); 3. raportarea fiscala prin decontul de tva la randul 17; la fel si pentru taxele vamale, Referitor la taxele vamale: Chiar daca ati achitat in vama o suma mai mare trebuie sa aveti in vedere doar suma de declaratiei vamale pentru: 1. formarea pretului de vanzare cu ridicata a mafurilor prin nota de intrare-receptie; 2. determinarea bazei de impozitare a T. V. A.necesara pentru completarea: - jurnalului pentru cumparari; - decontului de tva

Raportarea Semestriala 2009

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a aprobat, prin Ordinul nr. 2123/2009, Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2009 a operatorilor economici. Ordinul MFP nr. 2123/2009 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2009 a operatorilor economici a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 440, din 26 iunie 2009. Operatorii economici, indiferent de forma de organizare si forma de proprietate, au obligatia sa intocmeasca si sa depuna raportari contabile la 30 iunie 2009 la unitatile teritoriale ale MFP, pana cel mai tarziu la 14 august 2009. Raportarile contabile cuprind urmatoarele formulare: a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10); b) Contul de profit si pierdere (cod 20); c) Date informative (cod 30). Declaratie pe propria raspundere, pentru firmele fara activitate sau in curs de lichidare Persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2009 nu intocmesc raportari contabile la 30 iunie 2009, urmand sa depuna o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, care sa cuprinda toate datele de identificare a entitatii: - denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare); - adresa si numarul de telefon; - numarul de inregistrare la registrul comertului; - codul unic de inregistrare; - capitalul social. Kitul de bilant: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsitentaContribuabili_r /programeutile/SF/sc.html O declaratie similara vor depune si persoanele juridice care se afla in curs de lichidare, potrivit legii.