luni, 13 decembrie 2010

Certificatul de distrugere.

Ce documente trebuie sa primim dupa casarea unui mijloc de transport.

Prin Hotărârea Guvernului nr.907/2010, publicată în Monitorul oficial nr.635 din 9 septembrie, a fost modificată şi completată H.G.nr.2406/2004 privind gestionarea vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare.

Prevederile acestei reglementări intră în vigoare la 30 de zile de la publicare, cu excepţia reglementărilor privind substanţele periculoase şi clasele de pericol, care vor intra în vigoare de la 1 decembrie 2010.

Astfel,daca urmeaza sa recuperati piese de schimb in vederea valorificarii trebui sa stiti ca materialele şi componentele vehiculelor, exceptate de la obligaţia de a fi introduse pe piaţă (numai dacă nu conţin plumb, mercur, cadmiu şi crom hexavalent), urmează să fie etichetate sau identificate prin mijloace adecvate, conform legislaţiei în vigoare.

Societatea de recuperare a deseurilor are obligaţia de a emite ultimului deţinător al vehiculului scos din uz un certificat de distrugere, la preluarea vehiculului scos din uz.


In baza certificatului de distrugere devine valabila casarea !


Reamintim că hotărârea de bază se referă la măsurile de prevenire a producerii de deşeuri provenite de la vehiculele scoase din uz şi reutilizarea, reciclarea, precum şi alte forme de valorificare a vehiculelor scoase din uz şi a componentelor acestora, în vederea reducerii cantităţii de deşeuri destinate eliminării.

nota:prevederile H.G.2406/2004 se aplică vehiculelor şi vehiculelor scoase din uz, inclusiv componentelor şi materialelor acestora, fără a se ţine seama de modul în care vehiculul a fost întreţinut sau reparat pe toată durata utilizării acestuia şi indiferent dacă acesta este echipat cu componente furnizate de producător ori cu alte componente a căror montare ca piese de rezervă sau ca piese de schimb se realizează respectându-se reglementările naţionale în domeniu.

Documente emise de o firma.

Înscrierea datelor care personalizează o societate în toate documentele emise de aceasta

Regula. În orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect şi alte documente întrebuinţate în comerţ, emanând de la o societate, trebuie să se menţioneze denumirea, forma juridică, sediul social, numărul din registrul comerţului şi codul unic de înregistrare.

Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevăzute de legislaţia din domeniu.

Dacă societatea pe acţiuni optează pentru un sistem dualist de administrare, documentele expuse anterior vor conţine şi menţiunea “societate administrată în sistem dualist".

De asemenea, dacă acestea provin de la o societate cu răspundere limitată, se va menţiona şi capitalul social, iar dacă ele provin de la o societate pe acţiuni sau în comandită pe acţiuni, se vor menţiona atât capitalul social subscris, cât şi cel vărsat.

Totodată, în situaţia în care acestea sunt emise de o sucursală, acestea trebuie să menţioneze şi oficiul registrului comerţului la care a fost înregistrată sucursala şi numărul ei de înregistrare.

Dacă societatea deţine o pagină de internet proprie, informaţiile privind denumirea, forma juridică, sediul social, numărul din registrul comerţului, codul unic de înregistrare, şi capitalul social vor fi publicate şi pe pagina de internet a societăţii. (art. 74 din Legea nr.31/1990).

Pedeapsa. Încălcarea acestor reguli constituie contravenţie şi este sancţionată cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei. (art. 270^3 alin. (1) din Legea nr.31/1990)

Depunerea declaratiilor anuale de impozit pe profit pentru anul 2010



1.Contribuabilii care definitiveaza pâna la 25 februarie închiderea exercitiului financiar anterior

25 februarie 2011 termen de depunere pentru:
Declaratia 101 privind impozitul pe profit pentru perioada 1 ianuarie -30septembrie 2010
Declaratia 101 privind impozitul pe profit pentru perioada 1 octombrie -31decembrie 2010
Atentie:contribuabilii care definitiveaza pâna la 25 februarie închiderea exercitiului financiar anterior nu mai depun pentru impozitul pe profit declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat aferenta trimestrului IV.
_______________________________________________

2.Contribuabilii care definitiveaza pâna la 25 aprilie închiderea exercitiului financiar anterior
Contribuabilii care definitiveaza pâna la 25 aprilie închiderea exercitiului financiar anterior declara si platesc pentru ultimul trimestru o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trimestrul III al aceluiasi an fiscal.
25 ianuarie 2011 termen de depunere pentru:
Declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat aferenta trim. IV
25 februarie 2011 termen de depunere pentru:
Declaratia 101 privind impozitul pe profit pentru perioada 1 ianuarie -30septembrie 2010

25 aprilie 2011 termen de depunere pentru:
Declaratia 101 privind impozitul pe profit pentru perioada 1 octombrie -31decembrie 2010

________________________________________________________________
Pierderea fiscala înregistrata în cele doua perioade aferente anului 2010 se recupereaza potrivit prevederilor art. 26 din Codul fiscal, fiecare perioada fiind considerata an fiscal în sensul perioadei de 5 ani, respectiv 7 ani
_______________________________________________________________
Metodologie de calcul
1.Perioada 01 ianuarie - 30 septembrie 2010 : contribuabilii vor determina impozitul pe profit aferent acestei perioade si vor efectua comparatia cu impozitul minim anual prevazut la art. 18 alin. (3) recalculat corespunzator pentru perioada 01 ianuarie - 30 septembrie 2010 prin împartirea impozitului
minim anual la 12 si înmultirea cu 9, stabilind impozitul datorat.

-25 februarie 2011 termen de depunere pentru:
Declaratia 101 privind impozitul pe profit pentru perioada 1 ianuarie -30septembrie 2010


2.Perioada 01 octombrie - 31 decembrie 2010 : contribuabilii vor determina impozitul pe profit aferent acestei perioade.

25 ianuarie 2011 termen de depunere pentru:
Declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat aferenta trim. IV-o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trimestrul III.

Depunerea electronică a declaraţiilor fiscale

Depunerea electronică a declaraţiilor fiscale
Obligaţia instituită de ANAF, potrivit căreia – începând de la 25 octombrie 2010 – contribuabilii mari şi mijlocii depun declaraţiile fiscale numai prin intermediul Sistemului Electronic Naţional.

Măsura este apreciată ca fiind de natură să facă mai eficientă depunerea declaraţiilor fiscale şi să contribuie la reducerea birocraţiei.

Materialul informativ prezintă detalii referitoare la incadrarea persoanelor juridice în categoriile supuse acestei obligaţii, declaraţiile care trebuie depuse pe cale electronică, precum şi regimul semnăturii electronice, inclusiv faptul că, din punct de vedere legal, documentul cu semnătură electronică are aceeaşi valoare juridică cu a unui document cu semnătură manuscrisă şi permite transmiterea online a declaraţiei.

FNUASS

Ministerul Sănătăţii face precizări in sensul ca:
-Pensionarii cu venituri peste 740 lei şi revoluţionarii, cu excepţia celor răniţi, vor plăti o contribuţie de 5,5 % din venituri la FNUASS .
-Alte categorii de persoane, ca de exemplu rudele de gradul I ale unui asigurat (soţul, soţia şi părinţii ) fără venituri proprii, rămân în continuare exceptate de la plata acestora.

Atentie: pentru pensionarii care au un venit între 740 şi 782 de lei se va aplica un procent de contribuţie mai mic, astfel încât venitul net din pensie să nu scadă sub 740 lei

Formularul 112

Formularul 112 “Declaraţia privind obligaţiile de plată a constribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”

Pentru a veni în sprijinul contribuabililor în vederea îndeplinirii obligaţiilor de declarare, ANAF propune crearea de noi proceduri astfel încât să fie depusă o singură declaraţie privind contribuţiile sociale care sunt în prezent colectate separat de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.

În acest sens, ANAF supune dezbaterii publice conţinutul Formularului 112 Declaraţia privind obligaţiile de plată a constribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, ce urmează a fi depus la ghişeele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau la ghişeele acreditate de Ministerul Finanţelor Publice.

Noul formular va putea fi completat, semnat şi transmis prin mijloace informatice.

Reevaluarea imobilizărilor corporale

Ca regulă alternativă de evaluare, entităţile pot proceda la reevaluarea imobilizărilor corporale existente la sfârşitul exerciţiului financiar, astfel încât acestea să fie prezentate în contabilitate la valoarea justă, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluări în situaţiile financiare întocmite pentru acel exerciţiu.

Amortizarea calculată pentru imobilizările corporale astfel reevaluate se înregistrează în contabilitate începând cu exerciţiul financiar următor celui pentru care s-a efectuat reevaluarea.

Dacă o imobilizare corporală complet amortizată mai poate fi folosită, cu ocazia reevaluării acesteia i se stabileşte o nouă valoare şi o nouă durată de utilizare economică, corespunzătoare perioadei estimate a se folosi în continuare.

Reevaluarea imobilizărilor corporale se face la valoarea justă de la data bilanţului. Valoarea justă se determină pe baza unor evaluări efectuate, de regulă, de profesionişti calificaţi în evaluare, membri ai unui organism profesional în domeniu, recunoscut naţional şi internaţional.

Salariul de baza minim brut

Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste la 670 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 170 de ore in medie pe luna in anul 2011 reprezentand 3,94 lei/ora.

Stabilirea, pentru personalul incadrat prin incheierea unui contract individual de munca, de salarii de baza sub nivelul celui prevazut la art. 1 si 2 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 2.000 lei.