Ce documente trebuie sa primim dupa casarea unui mijloc de transport.
Prin Hotărârea Guvernului nr.907/2010, publicată în Monitorul oficial nr.635 din 9 septembrie, a fost modificată şi completată H.G.nr.2406/2004 privind gestionarea vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare.
Prevederile acestei reglementări intră în vigoare la 30 de zile de la publicare, cu excepţia reglementărilor privind substanţele periculoase şi clasele de pericol, care vor intra în vigoare de la 1 decembrie 2010.
Astfel,daca urmeaza sa recuperati piese de schimb in vederea valorificarii trebui sa stiti ca materialele şi componentele vehiculelor, exceptate de la obligaţia de a fi introduse pe piaţă (numai dacă nu conţin plumb, mercur, cadmiu şi crom hexavalent), urmează să fie etichetate sau identificate prin mijloace adecvate, conform legislaţiei în vigoare.
Societatea de recuperare a deseurilor are obligaţia de a emite ultimului deţinător al vehiculului scos din uz un certificat de distrugere, la preluarea vehiculului scos din uz.
In baza certificatului de distrugere devine valabila casarea !
Reamintim că hotărârea de bază se referă la măsurile de prevenire a producerii de deşeuri provenite de la vehiculele scoase din uz şi reutilizarea, reciclarea, precum şi alte forme de valorificare a vehiculelor scoase din uz şi a componentelor acestora, în vederea reducerii cantităţii de deşeuri destinate eliminării.
nota:prevederile H.G.2406/2004 se aplică vehiculelor şi vehiculelor scoase din uz, inclusiv componentelor şi materialelor acestora, fără a se ţine seama de modul în care vehiculul a fost întreţinut sau reparat pe toată durata utilizării acestuia şi indiferent dacă acesta este echipat cu componente furnizate de producător ori cu alte componente a căror montare ca piese de rezervă sau ca piese de schimb se realizează respectându-se reglementările naţionale în domeniu.