marți, 11 august 2009
Documente specifice salariilor
Statul de salarii se întocmeşte în 2 exemplare, lunar, pe secţii, ateliere, servicii etc., de compartimentul care are această atribuţie, pe baza documentelor de evidenţă a muncii, a documentelor privind reţinerile legale, listelor de avans chenzinal, certificatelor medicale etc.
Statul de salarii îndeplineşte următoarele funcţii:
-document justificativ pentru calculul veniturilor salariale cuvenite angajaţilor, a contribuţiilor obligatorii ale angajatului, impozitului pe veniturle salariale şi a reţinerilor din veniturile salariale nete.
-document justificativ de înregistrare a decontărilor cu angajaţii în contabilitate.
Circulă:
- la persoanele autorizate să exercite controlul financiar preventiv şi să aprobe plata
- la casieria unităţii, pentru plata sumelor cuvenite
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea plăţii
- la compartimentul salarii.
Se arhivează:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 2 ca anexă la registrul de casă)
- la compartimentul salarii (exemplarul 1)
Lista de avans chenzinal se întocmeşte în 2 exemplare, de compartimentul care are această atribuţie, pe baza documentelor de evidenţă a muncii, a timpului efectiv lucrat, a certificatelor medicale etc. Şi serveşte ca:
-document pentru calculu drepturilor băneşti cuvenite salariaţilor ca avansuri chenzinale
-document pentru reţinerea în statul de salarii a avansurilor plătite
-document justificativ de înregistrare în contabilitate.
Circulă:
- la persoanele autorizate să exercite controlul financiar preventiv şi să aprobe plata
- la casieria unităţii, pentru plata avansurilor cuvenite
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate
- la compartimentul care a întocmit lista de avans pentru a servi la întocmirea statelor de salarii la sfârşitul lunii.
Se arhivează:
-la compartimentul financiar-contabil
-la compartimentul care a întocmit lista de avans chenzinal.