marți, 11 august 2009

Documente specifice salariilor

Statul de salarii se întocmeşte în 2 exemplare, lunar, pe secţii, ateliere, servicii etc., de compartimentul care are această atribuţie, pe baza documentelor de evidenţă a muncii, a documentelor privind reţinerile legale, listelor de avans chenzinal, certificatelor medicale etc. Statul de salarii îndeplineşte următoarele funcţii: -document justificativ pentru calculul veniturilor salariale cuvenite angajaţilor, a contribuţiilor obligatorii ale angajatului, impozitului pe veniturle salariale şi a reţinerilor din veniturile salariale nete. -document justificativ de înregistrare a decontărilor cu angajaţii în contabilitate. Circulă: - la persoanele autorizate să exercite controlul financiar preventiv şi să aprobe plata - la casieria unităţii, pentru plata sumelor cuvenite - la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea plăţii - la compartimentul salarii. Se arhivează: - la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 2 ca anexă la registrul de casă) - la compartimentul salarii (exemplarul 1) Lista de avans chenzinal se întocmeşte în 2 exemplare, de compartimentul care are această atribuţie, pe baza documentelor de evidenţă a muncii, a timpului efectiv lucrat, a certificatelor medicale etc. Şi serveşte ca: -document pentru calculu drepturilor băneşti cuvenite salariaţilor ca avansuri chenzinale -document pentru reţinerea în statul de salarii a avansurilor plătite -document justificativ de înregistrare în contabilitate. Circulă: - la persoanele autorizate să exercite controlul financiar preventiv şi să aprobe plata - la casieria unităţii, pentru plata avansurilor cuvenite - la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate - la compartimentul care a întocmit lista de avans pentru a servi la întocmirea statelor de salarii la sfârşitul lunii. Se arhivează: -la compartimentul financiar-contabil -la compartimentul care a întocmit lista de avans chenzinal.