sâmbătă, 21 noiembrie 2009
Salarii-Monografie
Actele Necesare Inregistrarii Contractelor Individuale De Munca
In conformitate cu art.8 din Legea nr.130/1999 - modificata si completata - privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca si pct.1 din Procedura de inregistrare a contractelor individuale de munca si modul de tinere a evidentei muncii prestate de salariatii angajatorilor prevazuti la art.8 din Legea nr.130/1999 (.) aprobata prin Ordinul M.M.P.S. nr.747/1999, obligatia inregistrarii contractelor individuale de munca incheiate cu salariatii proprii revine urmatoarelor categorii de angajatori:
· a) persoane fizice;
· b) societati comerciale cu capital integral privat;
· c) asociatii cooperatiste;
· d) asociatii familiale;
· e) asociatii, fundatii, organizatii sindicale si patronale;
· f) orice organizatii care sunt constituite si functioneaza potrivit legii romane.
Pentru inregistrarea contractelor individuale de munca la I.T.M.Bucuresti angajatorii prevazuti la art.8 din Legea nr.130/1999 -modificata si completata- se vor adresa sefului de birou al sectorului in raza caruia se afla sediul social al societatii, prezentand un biblioraft care sa cuprinda urmatoarele documente:
1. Actele constitutive ale societatii ( certificatul de inregistrare, actul constitutiv si cererea de inscriere de mentiuni- dupa caz, hotararea judecatoreasca) in copie si in original;
*actele originale se vor restitui dupa verificare;
2. Contractul individual de munca incheiat in trei exemplare care trebuie sa contina cel putin clauzele minime prevazute de modelul-cadru al contractului individual de munca aprobat prin Ordinul M.M.S.S. nr.64/2003, modificat si completat prin Ordinul M.M.S.S. nr.76/2003;
3. Carnetul de munca al salariatului care urmeaza a fi incadrat in munca;
* in situatia in care salariatul nu a avut intocmit carnet de munca, se vor anexa in copie urmatoarele documente:
1. certificatul de nastere,
2. certificatul de casatorie (daca este cazul),
3. actele de studii
4. declaratie pe proprie raspundere ca nu i s-a mai intocmit pana in prezent carnet de munca;
De asemenea, potrivit art.10 din Legea nr.130/1999- modificata si completata- si pct.12 din Procedura de inregistrare a contractelor individuale de munca (.) aprobata prin Ordinul M.M.P.S. nr.747/1999, angajatorii vor opta pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca de catre acestia. In acest sens, angajatorii solicitanti vor depune un dosar care sa cuprinda urmatoarele documente:
1. Adresa unitatii prin care solicita pastrarea si completarea la sediul sau a carnetelor de munca;
2. Angajamentul unitatii privind indeplinirea conditiilor prevazute de lege conform modelului prezentat in anexa;
3. B.I./C.I.(copie) a persoanei imputernicite sa efectueze activitatea de completare a carnetelor de munca;
4. Dovada raportului juridic cu angajatorul (contract individual de munca sau conventie civila de prestari servicii, incheiata cu prestatorul persoana fizica), copie;
5. Acte de studii (medii sau superioare), dupa caz, copie;
6. Diploma sau certificatul de absolvire a unui curs de pregatire profesionala cu specific resurse umane, acreditat de M.M.S.S.F., dupa caz, copie;
7. Curriculum vitae;
8. Cazier judiciar;
9. Chitanta sau O.P. privind plata taxei de 200 de lei pentru testare.
Persoana desemnata sa efectueze activitatea de completare a carnetelor de munca, urmeaza sa se prezinte la testare in cursul lunii in care a solicitat inregistrarea contractelor individuale de munca.
In caz contrar, urmeaza sa depuna carnetele de munca ale salariatilor spre pastrare si completare Inspectoratului Teritorial de Munca Bucuresti, achitand comisionul de 0.75% din fondul lunar de salarii potrivit art.12 alin.1 lit.a din Legea nr.130/1999
Monografie contabila privind salariile si ajutoarele materiale datorate
1. Avansul chenzinal platit
425 = 5311/5121
2. Cheltuieli cu salariile
641 = 421
3. Ajutoare materiale datorate
- suportate de unitate
6458 = 423
- suportate de la bugetul de stat
4315 = 423 - din contributia pentru concedii de boala
4318 = 423 - din contributia pentru accidente de munca si boli profesionale
4. Retineri aferente salariilor / ajutoarelor materiale acordate
- salarii acordate:
421 = %
4312 contributia la asigurarile sociale de stat
4314 contributia la asigurarile sociale de sanatate
4372 contributia la asigurarile de somaj
444 impozit pe veniturile din salarii
425 avansurile achitate
427 alte retineri datorate de salariat tertilor
- ajutoare materiale acordate:
423 = %
4312 contributia la asigurarile sociale de stat
4314 contributia la asigurarile sociale de sanatate
4372 contributia la asigurarile de somaj
444 impozit pe veniturile din salarii
425 avansurile achitate
5. Inregistrarea contributiilor angajatorului
6451 = 4311 contributia unitatii la asigurarile sociale
6452 = 4371 contributia unitatii la asigurarile de somaj
6453 = 4313 contributia unitatii la asigurarile sociale de sanatate
6458 = 4315 contributia pentru concedii de boala
6458 = 4318 contributia pentru accidente de munca si boli profesionale
635 = 4471 comisionul carti munca
635 = 4472 fond garantare salariii
6. Achitarea salariilor si ajutoarelor materiale
421 / 423 = 5311 / 5121
7. Achitarea obligatiilor fiscale catre bugete
% = 5311/5121
4311
4312
4313
4314
4315
4318
4371
4372
444
4471
4472
8. Neridicarea salariilor
421 = 426 Daca salariul nu s-a achitat la data stabilita pentru plata salariilor
426 = 5311/5121 Achitarea salariilor restante
___________________________________________________