duminică, 16 august 2009

Anticipated tax for businesses

"...I did not work, I am allowed to work but are forced to pay a tax charge that the privilege of having commercial activity..."
"...nu am activitate, nu am voie sa am activitate, dar sunt obligat sa platesc un impozit care taxeaza privilegiul de a avea activitate comerciala..."
Iata un articol "mortal"...insa nu-mi vine sa rad...
"Legea are scapari. Impozitul forfetar nu. Pe unde Codul Fiscal are fisuri, Administratia Financiara completeaza cu acceptiunea proprie. Asa stau lucrurile intr-o situatie care pare a fi de exceptie, dar care de fapt caracterizeaza situatia multor firme. Sa zicem ca am o firma. Nu a avut activitate de cativa ani, iar anul trecut, prin bunavointa statului, si ca efect al bilanturilor nedepuse la Registrul Comertului, a intrat in dizolvare, sentinta definitiva de dizolvare aparand in ianuarie anul acesta. Ca firma, din momentul in care am intrat in dizolvare (adica noiembrie anul trecut) nu mai dreptul sa am activitate. Cu atat mai mult cu cat exista deja si sentinta definitiva de dizolvare. Aici incep scaparile legale. Pentru ca firma mea este ca fata pescarului din poveste: nici in caruta, nici pe drum, nici imbracata, nici dezbracata. Adica, nu este dizolvata, pentru ca pentru asta e nevoie sa-si faca treaba un lichidator alocat din oficiu. Iar asta dureaza, ca n-are nimeni de ce sa se grabeasca. Nu are nici activitate ca nu mai are voie, ca e in dizolvare. Operatiuni asupra starii ei nu mai am voie sa fac din punctul de vedere al Registrului Comertului, pentru ca nu mai am nici o calitate oficiala in relatie cu firma. O astfel de operatiune imposibila ar fi suspendarea. Pentru ca, ghiciti ce zic cei de la Administratia Financiara: pana firma nu e dizolvata, sunt dator sa platesc impozit forfetar! Care va sa zica asa: nu am activitate, nu am voie sa am activitate, dar sunt obligat sa platesc un impozit care taxeaza privilegiul de a avea activitate comerciala. Iar culmea este ca obligatia nu vine nici macar dintr-o prevedere legala. Ea vine din lipsa unei prevederi legale specifice situatiei descrise mai sus si din preocuparea Administratiei Financiare pentru propriile venituri. Asa cum ziceam la inceputul articolului, nu e o situatie de exceptie. Avand in vedere incetineala cu care se misca serviciile asigurate de stat (cum ar fi cel al lichidatorului din oficiu), sunt multe firme care acum incearca sa induplece Finantele pentru iertarea oricaror pacate trecute si pentru absolvirea de la plata forfetarului.Tuturor acestor firme prinse in ploaie fara umbrela, mult noroc si rabdare! Poate ca nu trebuie totusi platit decat pe anul acesta. Si, dupa cum zicea si ministrul Pogea, "daca nu sunt in stare sa plateasca 500 de euro, atunci sa inchida" (daca pot!)." Articol de : Oana Damian - http://www.conta.ro/ No comment !!!