duminică, 12 iulie 2009

Activitatea de turism intern.

1. Se achiziţionează mărfuri şi se recepţionează la depozitul central, pe baza facturii şi a notei de recepţie şi constatare de diferenţe la preţ de achiziţie de 900 lei, TVA 19%. 2. Se distribuie mărfuri din depozitul central către restaurant şi bar pe baza notei de predare - transfer - restituire, la preţ de achiziţie de 330lei şi respectiv 228lei, în condiţia practicării unui adaos comercial de 90% de către ambele unităţi operative. 3. Din “Raportul de gestiune” al hotelului rezultă sume datorate de turiştii români pentru cazare în valoare de 97 lei, TVA 19%. 4. Se predau la casierie pe bază de monetar 35lei, iar restul se virează în contul curent pe baza foii de vărsământ. 5. Se achiziţionează materii prime şi materiale auxiliare specifice laboratorului pe bază de factură. Recepţia se efectuează direct la laboratorul de cofetărie. Preţul de achiziţie al materiilor prime este de 400lei, iar al materialelor consumabile 45lei, TVA 19%. 6. Se dau în consum materii prime în valoare de 80lei, pe baza bonului de consum. 7. Se vând în numerar mărfuri prin restaurant la preţul de alimentaţie publică de 450lei şi prin bar în valoare de 500lei pe baza notelor de plată. 8. Se vând prin restaurant mărfuri către clienţi în valoare de 300lei preţ de alimentaţie publică, pe bază de factură. 9. Se încasează prin virament contravaloarea facturii mărfurilor vândute prin restaurant. 10. Se achită furnizorul de materii prime şi materiale consumabile specifice laboratorului de cofetărie, prin virament bancar. 11. Se recepţionează în cursul lunii produse de laborator la preţ prestabilit de 445lei pe baza notei de recepţie şi constatare de diferenţe. 12. Se înregistrează conform “Raportului de gestiune” vânzarea de tichete de mic dejun în valoare de 120lei. 13. Se înregistrează darea în consum a materialelor consumabile în valoare de 40lei, pe baza bonului de consum. 14. Se achită furnizorul de mărfuri pe bază de ordin de plată. 15. Se livrează produse finite din laboratorul de cofetărie către cofetăria din cadrul complexului hotelier pe baza notei de predare - transfer. Preţul de alimentaţie publică la care se recepţionează este de 280lei. 16. Serviciul de schimb valutar din cadrul complexului hotelier cumpără 300 USD la cursul de schimb valutar de 3.1lei/USD, comision 10%. 17. Se înregistrează încasarea în numerar a prăjiturilor vândute prin cofetăria proprie la preţ de alimentaţie publică de 280lei. 18. Se livrează produse finite ale laboratorului de cofetărie către terţi, pe bază de factură, în valoare de 245lei şi se încasează prin virament contravaloarea lor. 19. Se descarcă gestiunea laboratorului de produsele finite livrate atât cofetăriei proprii cât şi terţilor. 20. Se descarcă gestiunea cofetăriei de mărfurile vândute. 21. Se descarcă gestiunea barului de mărfurile vândute. 22. Se descarcă gestiunea restaurantului de mărfurile vândute. PS.TVA-ul este calculat la nivel de 22% (dupa un exemplu mai vechi) Contabilizarea operatiunilor: 1.Achiziţionare de mărfuri la depozitul central(3711). 3711-401=900 4426-401=198 2.Transfer de mărfuri la restaurant(3712). 3712-3711=330 3712-378=297 3712-4428=137.94 3.Transfer de mărfuri la bar (3713) 3713-3711=228 3713-378=205.20 3713-4428=95.30 4.Cazare datorata de turistii romani. 4111-7041=97 4111-4427=21.34 5.Încasarea creanţei atat în numerar cat şi virament. 5311-4111=35 5121-4111=83.34 6.Achizitionare de materii prime şi materiale pentru cofetarie. 301-401=400 302-401=45 4426-401=97.90 7.Consum de materii prime. 601-301=80 8.Vânzare în numerar prin bar şi restaurant. 5311-7071(restaurant)=368.85 5311-7072(bar)=409.84 5311-4427=171.30 9.Vânzare prin restaurant cu decontare ulterioară. 4111-7071=245.90 4111-4427=54.10 10.Încasarea prin virament a facturii mărfurilor vândute prin restaurant. 5121-4111=300 11.Achitarea furnizorului de materii prime şi materiale consumabile. 401-5121=542.90 12.Recepţie produse de laborator. 345-711=345 13.Vânzare tichete de mic dejun. 4111-7041=120 4111-4427=26.40 14.Dare în consum de materiale consumabile. 602-302=40 15.Achitarea furnizorului de mărfuri 401 -5121 = 109.80 16.Livrare de produse finite laboratorului de cofetărie(3714). 3714-701=200 3714-378=80 3714-4428=61.60 17.Cumpărare de devize. 5314-5311=930 5314-7081=93 18.Încasare în numerar a vânzărilor prin cofetărie. 5311-7073=280 5311-4427=61.60 19.Vânzare de produse finite pe bază de factură. 4111-701=245 4111-4427=53.90 20.Încasarea creanţei. 5121-4111=298.90 21.Descărcarea gestiunii laboratorului de produsele finite livrate. 711-345=450 22.Descărcarea gestiunii cofetăriei de mărfurile vândute. 607-3714=200 378-3714=80 4428-3714=61.60 23.Descărcarea gestiunii barului de mărfurile vândute. 607-3713=215.74 378-3713=194.10 4428-3713=90.16 24.Descărcarea gestiunii restaurantului de mărfurile vândute 607-3712=323.61 378-3712=291.15 4428-3712=135.24