sâmbătă, 20 iunie 2009
Cumparari de mijloace fixe in rate.
Înregistrari contabile efectuate de cumparator:
a) înregistrarea facturii furnizorului:
%, = 404 „Furnizori de imobilizari” - valoarea totala a facturii
2xx - valoarea mijlocului fix
4426 „TVA deductibila” - taxa deductibila aferenta mijlocului
fix
471 „Cheltuieli înregistrate în avans” - dobânda de platit aferenta ratelor
4426 „TVA deductibila” - taxa deductibila aferenta dobânzii
b) înregistrarea achitarii avansului:
404 „Furnizori de imobilizari” = 5121 „Conturi la banci - valoarea avansului platit,
în lei” inclusiv taxa deductibila
c) înregistrarea achitarii ratei si a dobânzii aferente:
404 „Furnizori de imobilizari” = 5121 „Conturi la banci - valoarea ratei si a dobânzii în lei”
d) includerea pe cheltuieli a dobânzii platite:
666 „Cheltuieli privind = 471 „Cheltuieli înregistrate - valoarea dobânzii
dobânzile” în avans”
Documentele financiar-contabile utilizate în acest caz sunt factura si contractul de vânzare – cumparare.
Contractul de vânzare – cumparare trebuie sa cuprinda minim urmatoarele elemente:
1.partile contractului;
2.descrierea exacta a bunurilor care fac obiectul contractului de vânzare cu plata în
rate;
3.valoarea ratelor si termenele de plata a acestora;
4.valoarea dobânzilor;
5.perioada contractului de vânzare.
De asemenea, partile pot conveni precizarea si a altor elemente si clauze
contractuale.