REGULAMENT DE ORDINE
INTERIOARA
Prezentul regulament intern a fost intocmit in cadrul SC ................................. SRL, cu sediul in ......., Nr. ..., Jud. .........., inregistrata la ORC .............. sub nr. J .. / ..... / 2xxx, avand CUI R XXXXXXXX.
Prezentul regulament intern se aplica tuturor angajatilor societatii din momentul in care a fost adus la cunostinta acestora.
1. Programul de lucru si pauza de masa :
Programul de lucru al personalului angajat este : 09-13.30 si 14.00
17.30 intervalul 13.30-14.00 reprezentand pauza de masa.
In timpul pauzei de masa nu se va parasi incinta societatii.
2. Intarzieri, invoiri, iesiri in afara locului de munca :
In cazul intarzierilor la serviciu cu mai mult de 20 minute, angajatii
sunt obligati sa sune la birou, la secretariat, pentru a informa ca intarzie si cat urmeaza sa mai intarzie.
In cazul in care din motive personale (bine intemeiate) un angajat nu se poate prezenta la serviciu, este obligat sa anunte conducerea firmei in scris cu cel putin o zi inainte.
In caz de boala angajatii trebuie sa instiinteze de indata conducerea societatii cu privire la situatia intervenita, urmand a prezenta certificatul medical eliberat de catre medic in termen de 48 ore de la data absentei.
In cazul iesirii din firma in timpul programului de munca, pentru probleme personale, pauza de masa, fiecare angajat trebuie sa informeze conducerea societatii, durata aproximativa cat urmeaza sa lipseasca si motivul pentru care paraseste locul de munca.
3. Concedii :
Programarea concediilor de odihna se va comunica responsabilului de personal in prima sptamana lucratoare a lunii ianuarie.
In cazul in care apar modificari fata de programarea initiala acestea vor fi communicate cu cel putin o luna inainte persoanei mai sus mentionate.
Zilele de concediu ramase din anul trecut raman valabile si se pot lua in primele 2 luni ale anului urmator.
4. Munca suplimentara :
Munca prestata in afara duratei normale a timpului de munca saptamanal este considerate munca suplimentara si este remunerate ca atare prin aplicarea la salarul cuvenit a sporului prevazut de codul muncii pentru ore suplimentare.
Evidenta orelor de munca suplimentara va fi facuta in cadrul pontajelor de prezenta.
5. Rapoarte, situatii :
Fiecare angajat trebuie sa prezinte saptamanal, la cererea conducerii societatii, un raport cu activitatea desfasurata pe parcursul saptamanii trecute.
6. Evidenta miscarii documentelor – intrari – iesiri :
Fiecare angajat care scoate sau introduce din/in firma un document este obligat sa inscrie miscarea acestora in caietul cu evidenta miscarii documentelor.
Este interzisa scoaterea documentelor din cadrul biroului in alte scopuri decat depunerea/inregistrarea lor la autoritatile/institutiile/persoanele fizice sau juridice unde este nevoie, conform activitatii desfasurate.
De asemenea este interzisa divulgarea de informatii despre SC .................................. SRL , si despre clientii sau furnizorii acesteia, tertilor.
7. Tinuta la locul de munca :
Tinuta vestimentara trebuie sa fie decenta pentru angajatii firmei.
8. Organizarea locului de munca :
Fiecare angajat este obligat sa pastreze ordinea si curatenia propriului loc de munca.
9. Incheierea locului de munca :
In cazul incheierii raportului de munca din initiative angajatului, acesta trebuie sa comunice conducerii societatii intentia sa cu 15 zile calendaristice inainte pentru angajatii cu functii executive si 30 zile calendaristice pentru angajatii care ocupa functii de conducere.
In cazul incheierii raportului de munca din initiative angajatorului, acesta trebuie sa comunice angajatului intentia sa cu 15 zile lucratoare inainte, exceptand cazul incetarii contractului individual de munca pentru abateri disciplinare.
10. Ierarhia comunicarii in cadrul firmei :
Orice probleme aparute in cadrul firmei se vor comunica comunica conducerii societatii.
11. Disciplina muncii :
Este interzis fumatul in birou de catre angajati.
Prezenta la servici este obligatorie conform programului.
Sunt interzise certurile si discutiile contradictorii intre angajati.
In cazul aparitiei pararilor contradictorii, de ordin professional, acestea vor fi solutionate de catre conducerea societatii.
12. Sanctiuni :
Angajatorul dispune de prerogativa disciplinara, avand dreptul de a aplica potrivit legii, sanctiuni disciplinare salariatilor, ori de cate ori constata ca acestia au savarsit o abatere disciplinara.
Abaterea disciplinara este o fapta in legatura cu munca si care consta intr-o actiune/inactiune savarsita cu vinovatie de catre salariat, prin care acesta a incalcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de munca, ordinele si dispozitiile legale ale conducatorilor ierarhici.
Sanctiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul in cazul in care salariatul savarseste o abatere disciplinara, sunt :
- avertismentul scris;
- suspendarea contractului individual de munca pe o perioada ce nu poate depasi 10 zile lucratoare;
- retrogradarea din functie cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o perioada ce nu poate depasi 60 zile;
- reducerea salarului de baza pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10%;
- desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.
Pentru aceeasi abatere disciplinara se poate aplica numai o sanctiune.
Procedura de aplicare a sanctiunilor disciplinare este cea prevazuta de lege.
13. Abateri disciplinare grave :
- intarzierea repetata la locul de munca fara motive obiective;
- refuzul nejustificat de a indeplini o obligatie de serviciu;
- adresarea de cuvinte injurioase sau indecente conducerii, colegilor, colaboratorilor sau clientilor angajatorului;
- divulgarea de informatii tertilor despre activitatea angajatorului;
- consumul de bauturi alcoolice in unitate sau prezentarea la serviciu in stare de ebrietate;
- distrugerea intentionata a bunurilor din patrimoniul societatii;
- instigarea la greva sau la un comportament inadecvat la locul de munca.
Administrator,
____________________