sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Promoţii pentru stimularea vânzărilor

In cadrul promoţiilor organizate pentru stimularea vânzărilor se pot acorda bunuri ce reprezintă mostre (dacă fac parte din gama de produse comercializate de firmă) sau produse de protocol. În cazul mostrelor nu există limită pentru deductibilitatea cheltuielilor efectuate (numai în baza unui contract de comercializare care să prevadă în mod expres acest lucru), pe când pentru produsele de protocol se aplică limita de 2% asupra diferenţei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile, altele decât cheltuielile de protocol şi cheltuielile cu impozitul pe profit (art. 21, alin.(3), lit. a) din Codul fiscal). Un alt gen de promoţie este şi aceea bazată pe reduceri de preţ pentru vânzări peste o anumită cantitate care este nelimitată din punctul de vedere al deducerii fiscale, cu condiţia să se acorde numai pe criterii comerciale (pentru conformitate a se citi O.G. – nr. 99/2000). Documentul justificativ de scădere din gestiune este documentul de vânzare (factura fiscala, bonul fiscal) în care, alături de celelalte produse vândute, este menţionat produsul acordat gratuit (sau la preţ redus), cu preţul respectiv. Conturile utilizate la scăderea din gestiune sunt diferite, în funcţie de natura promoţiei: Produse de protocol – 6231 „Cheltuieli de protocol”; Mostre – 6232 „Cheltuieli de reclama şi publicitate”; Reduceri de preţ – micşorarea cuantumului veniturilor înregistrate în contul 707 – „Venituri din vânzarea mărfurilor”.